۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۴۴۷۴۶۱
امام جمعه زرند:

ازدواج سبب افزایش رزق و روزی در زندگی می شود

امام جمعه زرند با بیان اینکه ازدواج رزق و روزی را زیاد می کند، گفت: ازدواج به زندگی توسعه می بخشد و کسی که از ترس فقر ازدواج نکند کراهت شدید دارد و نباید به خدای متعال بدگمان شد.
امام جمعه زرند

حجت الاسلام علی ابراهیمی، امام جمعه زرند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: درس بزرگی که از ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه(س) می توان گرفت این است که ازدواج آسان و به موقع صورت گیرد و این امر را باید جوانانی که قصد تشکیل خانواده دارند مد نظر بگیرند.

وی بیان کرد: مهریه و جهاز سنگین و خرج های پر زرق و برق خوشبختی نمی آورد و خوشبختی در پرتو تفاهم، گذشت، سادگی و آسانی در امر ازدواج است و امروز جوانان در امر ازدواج به خدا توکل کنند و با ازدواج آسان و ساده زندگی خود را شروع کنند.

امام جمعه زرند تصریح کرد: رزق و روزی دست خدای تبارک و تعالی است، وقتی آنها تشکیل زندگی بدهند خداوند رزق و روزی را نیز نصیبشان می کند و از مشکلات مالی زندگی به خود هراس راه ندهند.

حجت الاسلام ابراهیمی خاطرنشان کرد: جوانان از ازدواجهای بدون تحقیق خودداری کنند و از عشقهای زودگذر دوری کنند و بدانند زندگی امری شوخی بردار نیست و در این امر مقدس به صورت رسمی پیش روند و بدانند دوستیهای قبل از ازدواج پایان خوشی ندارد و نخواهد داشت.

وی در ادامه از جوانان خواست تا آدابی را در گذشته رسم بوده  است را به جا آورند که این امر سبب استحکام زندگی و پابرجا ماندن آن می شود و ازدواجهای یک طرفه و یا گاها دو طرفه بعد از مدتی دلسردی بوجود می آورد و استحکام زندگی را از بین می برد.

امام جمعه زرند ازدواج را امری مقدس دانست و افزود: ازدواج برای یکسال و دوسال نیست؛ بلکه عمریست در نتیجه فردی مناسب را انتخاب کنید که باعث استحکام زندگی شود  وهمیشه به زندگی وفادار و عاشق باشد.

حجت الاسلام  ابراهیمی با بیان اینکه  ازدواج رزق و روزی را زیاد می کند، خاطرنشان کرد: ازدواج به زندگی توسعه می بخشد و کسی که از ترس فقر ازدواج نکند کراهت شدید دارد و نباید به خدای متعال بدگمان شد.

وی ادامه داد: حضرت محمد(ص) می فرمایند «ما بُنِيَ في الإسلامِ بِناءٌ أحَبَّ إلى اللّه ِ عزّوجلّ ، وأعَزَّ مِنَ التَّزويجِ » هیچ بنایی نزد خدای متعال محبوبتر از ازدواج نیست.

امام جمعه زرند ابراز کرد: یکی از نیازهای جوانان نیاز به ازدواج است و باید ازدواج آسان در جامعه محقق شود که در این راستا خانواده ها نیز نقش اساسی را ایفا می کنند و باید در امر ازدواج جوانان خود را یاری کنند./9709/303/ب2

ارسال نظرات