۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۴۴۷۴۶۴
استاد حوزه و دانشگاه:

محوریت سبک زندگی ائمه اطهار بر توحید استوار است

حجت الإسلام ریاضی گفت: محوریت سبک زندگی ائمه اطهار(ع) بر توحید استوار است، زندگی اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) راهنمای بسیار روشن برای کسانی است که بخواهند به بهترین حیات دنیوی و اخروی دست پیدا کنند.
ائمه اطهار

حجت‌الاسلام باقر ریاضی بخشایش، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار داشت: آشنایی با سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) می‌تواند برای جامعه اسلامی راهگشا باشد.

وی ادامه داد: در جامعه امروز که نظام سرمایه‌داری غرب با تهاجم فرهنگی خود سعی دارد الگویی مبتذل و غیرانسانی برای زنان و دختران مسلمان ارائه کند، مسلما پرداختن به ابعاد گوناگون شخصیتی آن حضرت می‌تواند الگوی عملی مناسبی برای جامعه شیعی باشد.

این استاد جامعةالمصطفی(ص) تبریز سبک زندگی خاندان وحی و نبوت را الهی دانست و تصریح کرد: محوریت سبک زندگی ائمه اطهار(ع) بر توحید استوار است، زندگی اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) راهنمای بسیار روشنی است، برای کسانی که بخواهند به بهترین حیات دنیوی و اخروی دست پیدا کنند.

وی از جمله نکات مهم زندگی حضرت فاطمه(س) را ازدواج آن حضرت عنوان کرد و افزود: ازدواج آن حضرت در میان کثیری از خواستگاران سرمایه دار، با امیرمؤمنان(ع) به جهت وجود سرشار از ایمان علی(ع) بود، از این رو نخستین درس زندگی اساس قرار دادن ایمان به خداوند است.

این استاد دانشگاه مهر و محبت، آرامش و تربیت ایمانی فرزندان را محور این انتخاب حضرت فاطمه زهرا(س) دانست و تصریح کرد: در چنین خانواده‌ای است که وجود شریف دو امام(ع) تربیت یافته و محل نور الهی قرار گرفته است.

وی بزرگ‌ترین موفقیت و ارزش برای یک زن را موفقیت در شوهرداری عنوان کرد و ابراز داشت: برای یک زن موفقیت در شئون گوناگون زندگی، آن است که خشنودی همسرش را به دست آورد و از هر گونه عملی که موجب ناراحتی شوهر می‌ شود، پرهیز کند. 

معاون آموزش مدرسه علمیه طالبیه تبریز ادامه داد: حضرت علی(ع) می‌فرمایند؛ «جهاد زن، خوب شوهرداری کردن است»، زن برای اینکه بتواند در این جهاد پیروزمند باشد باید تمام سعی و تلاش خود را بکار گیرد تا خانه را محل آرامش مرد قرار دهد.

وی شیوه فرزندداری حضرت را نمونه‌ای کامل و بی بدیل دانست و ادامه داد: سیره رفتاری حضرت فاطمه(س) با فرزندان خود نیز سرمشقی مناسب برای تربیت صحیح فرزندان است، ایشان به فرزندان احترام می گذاشتند و آنها را با احترام خطاب می کردند و همیشه سعی در آموزش و تربیت دینی و اخلاقی آنها داشتند.

حجت الاسلام ریاضی در پایان با تأکید بر بررسی و شناخت ابعاد زندگی آن حضرت، خاطرنشان کرد: زنان جامعه ایرانی در شئون زندگی خود به شیوه حضرت زهرا(س) تمسک کنند./854/302/ب2

ارسال نظرات