۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۴۴۷۵۸۹
آیت الله دری نجف آبادی:

توسعه تعاونی ها سبب کاهش فقر و بیکاری در جامعه می شود

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه در بخش تعاون دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی هستیم، گفت: توسعه تعاونی ها فقر و بیکاری را در جامعه کاهش داده و سبب دست یافتن به اشتغال پایدار می شود و در این راستا دولت باید با اختصاص تسهیلات ویژه شرکت‌های تعاونی را مورد حمایت قرار دهد.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ظهر امروز در نشست با معاون امور تعاونی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در بیت امام جمعه اراک برگزار شد، با بیان اینکه امروز در جامعه شاهدیم بحث فرهنگ سازی کمتر مورد توجه قرار می گیرد، گفت: اگر در بخش فرهنگ سازی موفق نباشیم به نتایج مطلوب و مورد نظر نمی توانیم دست یابیم.

ضرورت فرهنگ سازی در بخش تعاونی ها

آیت الله دری نجف آبادی فرهنگ سازی در امور مختلف از جمله تعاونی ها را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در ایران اسلامی تعاونی ها از جایگاه والایی برخوردار هستند و امروز تعاونی ها باید به سمتی حرکت کنند که خدمات و بهره وری آن ها به مردم و جامعه روز به روز افزایش یابد.

امام جمعه اراک با بیان اینکه نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به‌ عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و همچنین تدابیر ارزشمند معظم له درباره اعتقاد به تعاون این اهمیت را دو چندان کرده است، افزود: تعاونی ها در کشور از اهمیت بالایی برخوردار هستند و سبب توسعه اقتصادی استان و کشور می شوند.

رفع معضل بیکاری به عنوان یکی از نیازهای جدی کشور

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه در بخش تعاون دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی هستیم، خاطرنشان کرد: توسعه تعاونی ها فقر و بیکاری را در جامعه کاهش داده و سبب دست یافتن به اشتغال پایدار می شود و در این راستا دولت باید با اختصاص تسهیلات ویژه شرکت‌های تعاونی را مورد حمایت قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه تنوع فعالیت‌ها و گرایش‌های بخش تعاون جاذبه خوبی برای جذب کارجویان به این بخش از اقتصاد هستند، افزود: رفع معضل بیکاری به عنوان یکی از نیازهای جدی کشور مستلزم تقویت و توسعه بنگاه‌های تعاونی است که با خلق فرصت‌های شغلی در این بخش امکان‌پذیر می‌شود.

برخی تعاونی‌ها تنها اسم تعاونی را یدک می‌کشند

امام جمعه اراک با تأکید بر اینکه امروز مسؤولان باید با برنامه ریزی خدمات و بهره‌وری تعاونی‌ها در کشور افزایش دهند، اظهار داشت: توانمندسازی تعاونی‌ها موضوع مهمی است که باید با جدیت دنبال شود و  اگر در هر کاری راندمان و بهره‌وری مناسب وجود نداشته باشد سرمایه‌گذاری در آن بخش بی‌ثمر است که باید این موضوع مهم مورد توجه و دقت تعاونی ها باشد.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با بیان اینکه برخی تعاونی‌ها تنها اسم تعاونی را یدک می‌کشند، اما در واقعیت تعاونی نیستند، خاطرنشان کرد: تعاونی‌های خدماتی و مصرفی باید یک مفهوم خاص داشته باشد و همچنین تعاونی به معنای این است که هر کدام از سهامداران به طور مناسبی از سهم‌ها بهره‌مند باشند، پس مجموعه تعاونی تنها مختص عده خاصی نیست.

به گزارش رسا، نشست با استاندار مرکزی، بازدید از چندین شرکت تعاونی نمونه استان، نشست با تعاون گران محلات، حضور در جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر استان مرکزی و نشست مطبوعاتی با خبرنگاران از برنامه‌های سفر سید حمید کلانتری، معاون امور تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور به استان مرکزی است./842/202/ب2

ارسال نظرات