۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۴۴۷۸۵۹
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی:

مسابقات قرآنی سبب ترویج فرهنگ قرآن در جامعه اسلامی می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه مسابقات قرآنی سبب ترویج فرهنگ قرآن در جامعه اسلامی می شود، گفت: استان مرکزی از ظرفیت‌های عظیمی در حوزه علوم قرآنی برخوردار است.
حجت الاسلام سید باقرحسینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام سیدباقر حسینی اراکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی شب گذشته در آیین اختتامیه سی و نهمین مسابقات استانی قرآن اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در محل دانشگاه فرهنگیان اراک، برگزار شد، بیان کرد: سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مرحله استانی به منظور تکریم و یادبود شهدای حادثه منا به نام «مهاجران الی الله» نامگذاری و در شهر اراک برگزار شد.

استان مرکزی از ظرفیت‌های عظیمی در حوزه علوم قرآنی برخوردار است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه این مسابقات در بخش های حفظ قرآن، ترتیل، دعاخوانی، تحقیق و اذان در دو قسمت خواهران و برادران برگزار شد، اظهار داشت: در این دوره از مسابقات از بین بیش از دو هزار نفر از شرکت کنندگان، تعداد ۲۴۱ نفر موفق شده بودند که به مرحله استانی راه پیدا کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه مسابقات قرآنی سبب ترویج فرهنگ قرآن در جامعه اسلامی می شود، گفت: استان مرکزی از ظرفیت‌های عظیمی در حوزه علوم قرآنی برخوردار است و مسابقات قرآنی از فعالیت های ارزشمند فرهنگی و اسلامی استان محسوب می شوند.

برگزیدگان سی و نهمین مسابقات استانی قرآن اداره کل اوقاف

حجت الاسلام حسینی اراکی در رابطه با برگزیدگان سی و نهمین مسابقات استانی قرآن اداره کل اوقاف، گفت: رضا جیریایی، فاطمه محمدی و زهرا فتاحی هر سه از اراک، فهیمه نوری از شازند و اصغر شاهقلی از دلیجان به عنوان نفرات برتر بخش معارف این دوره از مسابقات معرفی شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی افزود: مجید جدیدی، مهدی علم خواه و محمدرضا اکبری نیز هر سه از اراک در بخش قرائت تحقیق، مهیار قاسمی، مجید بیات و سجاد اسکندری هر سه از اراک در بخش قرائت ترتیل، ابوالفضل صفری از شازند، ابوذر کرمی از اراک و رضا نادی از خمین در بخش حفظ کل، مرتضی سعید از اراک، حمید احمدی از شازند و سید محسن میر علی اکبری از اراک در حفظ 20 جزء و مصطفی سعید از اراک، بهرام جهانشاهی از خمین و محمد قاسمی از دلیجان در بخش حفظ 10 جزء و محمدکاظم ربیعی در حفظ پنج جزء به عنوان نفرات برتر بخش برادران معرفی شدند.

حجت الاسلام حسینی اراکی با بیان اینکه در بخش خواهران، عادله شیخی از اراک در رشته قرائت تحقیق اول شد و شیما احمدی از اراک و محدثه مؤمنی از خمین به ترتیب عنوان های اول و دوم قرائت ترتیل را به دست آوردند، گفت: در رشته حفظ کل نیز فهیمه جفرسته از شازند، سارا نبی لو و شکوفه صباغی از اراک به ترتیب عنوان های اول تا سوم این رشته را از آن خود کردند و در رشته حفظ 20 جزء نیز هانیه بقایی از اراک به عنوان نفر برتر معرفی شد.

راهیابی نفرات برتر به مسابقات قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اینکه زهرا عباسی، ریحانه حبیبی و فرشته بابایی به ترتیب عنوان های اول تا سوم حفظ 10 جزء و خدیجه فتحی و جمیله بیات هر دو از اراک به رتیب عنوان های اول و دوم رشته حفظ پنج جزء را به دست آوردند، عنوان کرد: حمید رضا محمودی، محسن احمدلو و مهدی احمدی هر سه اراک عنوان های اول تا سوم رشته اذان را به دست آوردند و امیر غفاری از اراک نیز نفر برتر دعا خوانی شد.

شایان ذکر است، اختتامیه مرحله استانی سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف با حضور آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در دانشگاه فرهنگیان اراک برگزار شد.

به گزارش رسا، نفرات برتر این مرحله به چهلمین دوره مسابقات قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اعزام می شوند./842/202/ب2

ارسال نظرات