۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۴۴۷۸۶۱

ممانعت تشکیلات خودگردان از سفر حج شماری از نمایندگان حماس

فراکسیون پارلمانی جنبش حماس در مجلس قانونگذاری فلسطین به شدت از ممانعت تعدادی از نمایندگان این جنبش برای سفر از نوار غزه به عربستان سعودی جهت به جا آوردن فریضه حج انتقاد کرد.
احمد بحر معاون اول رییس مجلس قانونگذاری فلسطین

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد بحر معاون اول رییس مجلس قانونگذاری فلسطین طی اظهاراتی در یک کنفرانس خبری در غزه گفت: سفارت تشکیلات خودگردان فلسطین در مصر با همدستی مسؤولان این کشور از سفر تعدادی از نمایندگان حماس به عربستان ممانعت کردند.

بحر اظهار داشت: اقدام سفارت فلسطین در قاهره مبنی بر ممانعت از سفر تعدادی از نمایندگان حماس برای به جا آوردن فریضه حج و عدم اعطای گذرنامه های دیپلماتیک به آنها را محکوم می کنیم.

وی افزود که این اقدام نقض مفاد قانون اساسی و آیین نامه داخلی مجلس قانونگذاری و حقوق و واجبات نمایندگان است که به آنها مصونیت پارلمانی اعطا می کند.

بحر همچنین اظهار داشت که رفتار سفارت فلسطین در قاهره غیر ملی و غیر قانونی است و دودستگی ها را تقویت کرده و به وحدت ملت فلسطین ضربه می زند.

به گزارش تسنیم، برخی رسانه های خبری روز گذشته گزارش دادند که اسماعیل هنیه معاون رییس دفتر سیاسی حماس در رأس یک هیات از حماس قرار است از گذرگاه رفح وارد مصر شده و از آنجا برای به جا آوردن فریضه حج به عربستان سفر کند اما تماس های صورت گرفته برای فراهم شدن زمینه سفر آنها به شکست انجامید.

دولت مصر از روز شنبه گذرگاه مرزی رفح را به مدت دو روز برای عبور زائران و افراد دارای وضعیت اضطراری از جمله بیماران بازگشایی کرد.

این گذرگاه از 60 روز پیش تعطیل شده بود و تنها هفته گذشته به مدت سه روز برای عبور زائران خانه خدا بازگشایی شد.

این در حالی است که نوار غزه از 10 سال پیش تحت محاصره دریایی، زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی قرار دارد و گذرگاه رفح تنها کانال ارتباطی آن با دنیای خارج است اما مسؤولان مصر حاضر به بهانه های مختلف امنیتی از جمله ناامنی صحرای سینا این گذرگاه را تعطیل کرده اند./847/ب102/د

ارسال نظرات