۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۴۴۸۸۶۵
استاد حوزه علمیه:

آل سعود با شهادت حجاج دست دوستی به سمت رژیم صهیونیستی دراز کرد

استاد حوزه علمیه با اشاره به بی لیاقتی و بی کفایتی آل سعود در برگزاری مناسک حج، گفت: آل سعود با شهادت زائران بیت الله الحرام دست دوستی به سمت رژیم صهیونیستی دراز کرد.
حجت الاسلام محمد تقی صرفی پور

حجت الاسلام محمد تقی صرفی پور استاد حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ابراز داشت: نهم ذی الحجه روز عرفه، روز دعا، نیایش، انسان سازی و روا شدن حاجات است.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: بعد از شبهای احیا بهترین روز و شب برای آمرزش گناهان و روا شدن حاجات روز عرفه است روزی که در این روز و در صحرای عرفات همه انسانها با خدا عهد بستند که فقط او را عبادت کرده و او را اطاعت کنند.

مدیر سابق مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) نخستین شخصی بود که در صحرای عرفات به بندگی خدا و اطاعت از او روی آورد.

وی تصریح کرد: مسأله دعا از مسائل مهم اسلام است بطوری که دعا کردن از تلاوت قرآن افضل و برتر است زیرا دعا سبب انسان سازی می گردد و روح تعبد را در انسان زنده می کند.

حجت الاسلام صرفی پور خاطر نشان کرد: در دعا و نیایش، انسان خداوند را بی نیاز مطلق و خود را فقیر و عاجز در برابر خالق جهانیان می داند.

استاد حوزه علمیه عنوان داشت: در دعای عرفه دریایی از معرفت الهی، خداشناسی و خودشناسی سیدالشهدا (ع) به چشم می خورد، سید الشهدا (ع) در این دعا با چشمانی گریان به خداوند متصل شده و بهترین حالت روحانی را در وجود خود ایجاد کرد.

مدیر سابق مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه ادامه داد: روز عرفه و قرائت این دعا بهترین حالت را در انسان ایجاد می کند که خود را در مقابل پروردگارش حاضر ببیند و با تضرع به خداوند عرض بندگی کند.

وی بیان داشت: خداوند بنده ای که به دعا و نیایش توجه ویژه ای داشته باشد را مورد عنایات خود قرار می دهد، امامان و اولیای خدا الگویی بی نظیر برای بندگی نزد خداوند هستند.

حجت الاسلام صرفی پور اظهار داشت: روز عرفه افزون بر اینکه روز دعا و نیایش است همزمان با شهادت جناب مسلم بن عقیل سفیر امام حسین (ع) نزد مردم بی وفای کوفه است، مردم کوفه ابتدا استقبال خوبی از جناب مسلم به عمل آوردند ولی سپس با تهدیدات ابن زیاد، مسلم را تنها گذاشتند و مزدوران ابن زیاد ملعون مسلم را دستگیر کرده و به شهادت رساندند.

استاد حوزه علمیه در پایان واقعه منا را فراموش ناشدنی دانست و اظهار داشت: آل سعود باز هم بی لیاقتی خود را در مدیریت مناسک حج و دشمنی خود را با مسلمانان و به ویژه شیعیان در حادثه منا را به نمایش گذاشت و با شهادت زائران بیت الله الحرام دست دوستی و برادری به سمت آمریکا و رژیم صهیونیستی دراز کرد./302/857/ب1

ارسال نظرات