۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۴۴۸۸۷۸
روحانی اهل تسنن لبنان:

منع حجاج ایرانی بی لیاقتی آل سعود را ثابت کرد

عضو تجمع علمای مسلمان لبنان تأکید کرد که آل سعود با منع حجاج ایرانی از ادای فریضه حج، بی لیاقتی خود را در اداره این فریضه به اثبات رساندند.
شیخ صهیب حبلی از روحانیان اهل تسنن لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از النشره، شیخ صهیب حبلی عضو تجمع علمای مسلمان در خطبه های نماز جمعه مسجد ابراهیم(س) صیدای لبنان نسبت به اقدام برخی جریان های تندرو در سر دادن تکبیر ابراز شک و تردید کرد و گفت: ما به هیچ وجه مخالفت سنت تکبیر نیستیم اما هدف این جریان های معلوم الحال، رژه برای عرض اندام و فتنه و خشونت طلبی است.

وی افزود: تکبیری که در زمان حضرت محمد(ص) سرداده می شد با آنچه امروزه از سوی این گروه ها سرداده می شود کاملا اختلاف دارد چرا که آنان این تکبیر را در اختلاط با بانوان و با هدف ایجاد هراس نزد مردم سر می دهند.

این روحانی اهل تسنن با انتقاد شدید از شیوه اداره حج از سوی آل سعود تصریح کرد: آل سعود به گونه ای رفتار می کند که گویی آمر و ناهی از حج است. اقدامات بیهوده آنان نیز با منع حجاج ایرانی از مشارکت در حج امسال به نمایش گذاشته و ثابت کردند که لیاقت تولی حج را ندارند.

شیخ حبلی از ملزم کردن حجاج به پوشش دستبند الکترونیکی تهیه شده از سوی شرکت صهیونیستی به شدت انتقاد کرد و این مساله را در اختیار قرار دادن اطلاعات حجاج به صهیونیست ها دانست. 

وی از تکفیر مسلمانان ایران از سوی مفتی سعودی ابراز تأسف کرد و گفت: مساله تشکیل کارگروه اسلامی برای اداره حج پس از این فتوا کاملا ضروری شده تا از تسلط آل سعود بر بندگان خدا جلوگیری شود.

عضو تجمع علمای مسلمان در پایان بیان داشت: ایران تنها حامی فلسطین و مسجد الاقصی است در حالی که سعودی ها به صورت علنی دست در دست صهیونیست ها قرار داده اند. آیا مسلمان واقعی کسی است که به دشمن دست دهد و حامیان مقاومت در فلسطین را آتش پرست قلمداد کند؟/980/ب902/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات