۲۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۱۰۰۶۱۳
خطیب جمعه نجف:

مراجع تقلید خیمه گاهی امن برای مردم هستند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف، مراجع تقلید را خیمه گاهی امن برای کشور و ملت توصیف کرد.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف در دیدار با علمای حوزه علمیه و ائمه مساجد استان، بر لزوم ترویج فرهنگ نماز جماعت در جامعه تاکید کرد و گفت: پس از سرنگونی نظام دیکتاتوری صدام و روی کارآمدن نظام دموکراسی در عراق، علما و مبلغان دین باید تلاش بیشتری داشته باشند تا بیداری اسلامی را در جامعه گسترش دهند و فرهنگ نماز جماعت که از مهمترین ارکان دین است را اشاعه دهند.

وی با اشاره به جایگاه والای مراجع تقلید در عراق افزود: مراجع تقلید، خیمه گاهی امن برای مردم هستند و توانستند عراق را حفظ کرده و همه شهروندان را متحد ساختند.

سید صدرالدین قبانچی از نبود ائمه جماعت در بسیاری از مساجد کشور انتقاد کرد و اظهار داشت: صدها مسجد در عراق از وجود امام جماعت محرومند و مراسم های دینی نیز به این دلیل برگزار نمی شود، روحانیون و طلاب علوم دینی وظیفه دارند تا رهبری این مساجد را به عهده گیرند تا شاهد گسترش فرهنگ دین باشیم.

خطیب جمعه نجف نسبت به تهاجم فرهنگی صورت گرفته توسط دشمنان هشدار داد و تصریح کرد: دشمنان با هجمه های فرهنگی می خواهند تا هویت اسلامی را در عراق از بین ببرند و طلاب حوزه های علمیه باید همواره در کنار مردم حضور یابند و اجازه نفوذ این فرهنگ های فاسد را ندهند./980/گ

ارسال نظرات