۲۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۱۰۰۶۷۲
مقتدی صدر:

هر که در برابر ملت بحرین بیاستد ظالم است

خبرگزاری رسا ـ رهبر جریان صدر عراق اعزام نیروهای نظامی خارجی به بحرین با هدف سرکوب معترضان و حفظ نظام را محکوم و ایستادگی در برابر ملت بحرین را ظلم آشکار توصیف کرد.
مقتدي صدر
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق در بیانیه ای اعزام نیروهای نظامی سعودی به بحرین را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: اعزام نیروی نظامی به کشور بحرین با هدف قلع و قمع اراده ملت بحرین انجام می گیرد و هر که در برابر ملت بحرین بایستد ظالم است.

وی افزود: نظامیان خارجی باید به بحرین بروند و از ملت این کشور دفاع کنند نه اینکه با هدف سرکوب و کشتار آنان عازم بحرین شوند.

سید مقتدی صدر مردم بحرین را به صبر و مقاومت دعوت کرد و اظهار داشت: انقلاب ملت بحرین، انقلابی مشروع و حق است و هیچ کس حق ندارد آن را سرکوب کند و از شهروندان بحرینی می خواهم تا صبر و مقاومت پیشه کنند تا به آزادی و عدالت دست یابند.

بیش از 1000 نظامی سعودی، روز گذشته با تجهیزات نظامی وارد بحرین شده و بعد از ظهر امروز نیز با حضور در خیابان های منامه و ستره به سوی مردم تیراندازی کرده که در پی آن دو تن شهید و صدها تن از شهروندان بحرینی مجروح شدند.

شبکه پرس تی وی ساعاتی پیش خبر داد که انقلابیون بحرینی 6 نظامی عربستانی را در شهر ستره به اسارت درآوردند.

محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری، علی لاریجانی رئیس مجلس و علی اکبر صالحی وزیر امور خارجی ایران، اعزام نیروهای نظامی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به بحرین را به شدت محکوم کرده و نسبت به پیامدهای منفی این اقدام هشدار دادند./980/گ
ارسال نظرات