۲۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۱۰۰۷۲۱
آیت الله نجفی:

دولت بحرین به کشتار مردم بی گناه پایان دهد

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف از مقامات بحرین خواست تا پیش از آنکه فرصت از دست برود زبان گفت و گو را جایگزین سلاح و کشتار کند.
قتل عام مردم بحرين بدست نظاميان سعودي قتل عام مردم بحرين بدست نظاميان سعودي
به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف در بیانیه ای، اعزام نیروهای نظامی از کشورهای حاشیه خلیج فارس برای سرکوب شهروندان بحرینی را به شدت محکوم کرد و خواستار پایان دادن به کشتار مردم مظلوم و بی دفاع بحرین شد.

در این بیانیه آمده است: در حالی که نظام حاکم در بحرین با دادن وعده های مختلف در صدد گفت و گو با معارضان بود تا این کشور از بحران بسیار سخت کنونی خارج شود و خون ریزی ها پایان یابد حمله به میدان اللولوه، دانشگاه ها و مناطق مختلف بحرین، ما را غافلگیر کرد و متاسفانه شاهد هدف قرار گرفتن جمعی از شهروندان این کشور بودیم.

وی از تماس دائمی مراجع تقلید نجف با مسوولان و گروه های معارض بحرینی برای پایان دادن به وضعیت موجود خبر داد و افزود: آنچه بیشتر ما را غافلگیر ساخت یاری خواستن دولت بحرین از نیروهای مسلح کشورهای همجوار بود و متاسفانه این نیروها نیز با سلاح های سبک و سنگین، به روستاها و مناطق مختلف بحرین یورش برده و به کشتار مردم مظلومی پرداختند که شعار صلح و سلام را به همراه داشتند.

آیت الله نجفی رژیم بحرین را به پایان دادن جنایت علیه شهروندان دعوت کرد و اظهار داشت: ادامه این وضعیت، پیامدهای ناگواری را برای بحرین به همراه خواهد داشت و دولت موظف است پیش از آنکه فرصت از دست برود زبان عقل و گفت و گو را جایگزین سلاح کند و از کشتار مردم مظلوم و بی دفاع پرهیز و به فتنه های طایفه ای را پایان دهد و صلح و امنیت را به جامعه بازگرداند.

گفتنی است نیروهای سعودی و بحرینی، روز گذشته و صبح امروز به میدان اللولوه، شهر الستره و روستاهای بحرین یورش برده و با سلاح های مختلف به سرکوب مردم پرداختند.

نظامیان سعودی بیمارستان ها را محاصره کرده و با تیراندازی به سمت آنها از ورود و خروج آمبولانس و مجروحان ممانعت می کنند.

در این حملات تاکنون 5 نفر شهید و بیش از 500 تن مجروح شدند و زنان و کودکان بسیاری در میان زخمی ها مشاهده می شوند./980/گ
ارسال نظرات