۲۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۱۰۰۷۲۶
خطیب جمعه نجف:

آنچه در بحرین رخ می دهد فاجعه ای انسانی است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف نسبت به وقوع فاجعه ای انسانی در بحرین هشدار داد و از سکوت جوامع اسلامی و بین المللی در قبال کشتار ملت مظلوم بحرین هشدار داد.
کشتار مردم بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف در بیانیه ای، کشتار مردم بحرین توسط نظامیان سعودی و بحرینی را فاجعه ای انسانی توصیف کرد.

در این بیانیه آمده است: در حالی صدای یاری خواستن شهروندان مسلمانان و صلح طلب بحرین را می شنویم که با سینه هایشان در برابر بمباران هوایی و زمینی ایستاده اند، جنایتی که نظامیان کشورهای خلیج فارس با این هدف، وارد بحرین شدند و بلافاصله به کشتار مردم اقدام کردند.

وی از سکوت کشورهای عربی و اسلامی به شدت انتقاد کرد و افزود: جهان عرب، اسلام و بین المللی با قیام های مردمی در تونس و مصر و لیبی و یمن همراه شده و به شدت از این ملت ها دفاع کردند، ولی نسبت به فاجعه انسانی که در بحرین در حال رخ دادن است سکوت اختیار کرده و به حامیان نظام مبدل شده اند.

حجت الاسلام قبانچی بر حمایت همه جانبه ملت عراق از مردم بحرین تاکید کرد و اظهار داشت: ما و ملت عراق حمایت و همبستگی کامل خود را با ملت بحرین اعلام و قلع و قمع کردن مردم این کشور توسط نظام حاکم و حضور نیروهای نظامی کشورهای همسایه در بحرین، که با هدف حمایت از نظامی که اعتبار آن پایان یافته است را به شدت محکوم می کنیم.

خطیب جمعه نجف تصریح کرد: قیام ملت بحرین برای تغییر صورت گرفته است و هیچ ربطی به طایفه گری ندارد و از خداوند متعال می خواهیم تا ملت بحرین را پیروز گرداند و شاهد موفقیت ملت های لیبی، یمن، مصر و تونس باشیم.

گفتنی است در حمله مشترک نظامیان سعودی و بحرینی به شهروندان بحرین در مناطق مختلف این کشور، تاکنون 5 نفر شهید و بیش از 500 تن دیگر مجروح شدند که زنان و کودکان بسیاری در میان مجروحان دیده می شود و اوضاع در این کشور به شدت بحرانی است./980/گ
ارسال نظرات