۲۱ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۰
کد خبر: ۱۰۱۷۲۰

دادگاه هلند از حجاب دانش آموز مسلمان جلوگیری کرد

خبرگزاری رسا ـ دادگاه هلند با صدور حکمی به مدارس کاتولیک اجازه داد تا از پوشش حجاب در این مدارس جلوگیری کنند.
حجاب هلند
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روور، دادگاه هلند با رد شکایت دانش آموز مسلمان، ایمان مهسان(Imane Mahssan) برای داشتن حجاب در مدرسه، با صدور حکمی به مدرسه کاتولیک در شهر فولیندان در شمال آمستردام در این کشور اجازه داد تا از پوشش حجاب دختران مسلمان جلوگیری کنند و دختران محجبه را نپذیرند.

پیش از این نیز کمیته مساوات در برخورد با شکایت این دختر مسلمان اعلام کرده بود: مدارس آموزش ویژه حق دارند که از نمادهای دینی دانش آموزان جلوگیری کنند به شرط اینکه اثبات کنند که تدابیر آنها برای حفظ هویت مدارس است. اما این مدرسه کاتولیک این مسئله را ثابت نکرده است، به همین دلیل این دانش آموز تصمیم گرفت به دادگاه شکایت کند و دادگاه نیز رای به نفع مدرسه کاتولیک داد.

لازم به ذکر است، گریت وایلدرز، تهیه کننده فیلم فتنه که به قران کریم اهانت کرد درباره این حکم گفت: این حکم عادلانه و منصفانه است و امیدواریم سایر مدارس مسیحی نیز دنبال روی این مدرسه باشند.

برخی از کشورهای اروپایی با تبلیغات فراوان سعی در نشان دادن آزادی ادیان در کشورشان دارند ولی مسلمانان اجازه پوشش اسلامی و اقامه نماز در محل کار یا برپایی نماز جماعت و مراسم های مذهبی را ندارند./982/گ
ارسال نظرات