۲۴ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۱۰۱۹۷۹

اجرای قوانین سخت گیرانه برای مراسم عزاداری در بحرین/ چهارمین شهروند بحرینی به دلیل شکنجه در زندان به شهادت رسید

خبرگزاری رسا ـ وزیر کشور بحرین در دیدار با جمع کثیری از مسوولان هیئت های عزاداری این کشور، مقررات سخت گیرانه ای را به آنان ابلاغ کرد.
ايام فاطميه
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه الاخبار لبنان، «شیخ راشد بن عبدالله آل خلیفه» وزیر کشور بحرین، روز گذشته در دیدار بیش از 300 تن از مسوولان حسینیه ها و هیئت های عزاداری این کشور، مقررات سخت گیرانه ای را برای برگزاری مراسم عزاداری ابلاغ و نسبت به عدم اهتمام به این مقررات هشدار داد.

وی بر لزوم خودداری از پرداختن به مسایل سیاسی، عدم نصب عکس شخصیت های دینی شیعه خصوصا سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان که علیه رژیم بحرین موضع گرفته اند ، برگزاری مراسم های عزاداری در خیابان ها به جز در روزهای تاسوعا و عاشورا و ادامه مراسم عزاداری تا ساعت های پایانی شب تاکید کرد.

وزیر کشور بحرین از مسوولان خواست تا به این مقررات پایبند باشند و نسبت به استفاده از خشونت در برابر مخالفان این مقررات هشدار داد.

این در حالی است که شیعیان بحرین خود را برای برگزاری مراسم عزای شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) آماده می کنند و قرار است همانند گذشته به برگزاری مراسم عزاداری در خیابان ها بپردازند.

از سوی دیگر، «کریم فخراوی» از شهروندان شیعه بحرین که به دلیل مشارکت در اعتراضات مردمی علیه رژیم آل خلیفه بازداشت شده بود، روز گذشته به دلیل شکنجه به شهادت رسید.

این چهارمین فردی است که در روزهای گذشته به دلیل شکنجه جان خود را در زندان های آل خلیفه از دست می دهد.

سازمان عفو بین الملل در بیانه ای نسبت به اوضاع بازداشت شدگان در بحرین ابراز نگرانی کرد و اطلاع از مکان بازداشت و اجازه دیدار خانواده و وکلا با این افراد را خواستار شد./980/گ
ارسال نظرات