۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۱۰۲۶۶۷
دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین:

خشم جوانان در آستانه انفجار است

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین با تاکید بر اینکه خشم جوانان در آستانه انفجار است بر لزوم تغییر نظام کنونی این کشور تاکید کرد.
شيخ علي سلمان، عالم برجسته شيعه در بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سایت الملتقی الوطنی بحرین، حجت الاسلام شیخ علی سلمان خطیب جمعه قفول و دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین در جمع معترضان به رژیم آل خلیفه در منامه گفت: تا به کی باید این وضعیت در کشور ادامه یابد؟ معارضه بر روند مسالمت آمیز بودن اعتراضات تاکید می کند ولی مشخص نیست این روند همچنان ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه خشم جوانان در حال انفجار است، افزود: خشم جوانان هنگام دیدن دستگیری برادران و خواهران خود و همچنین اخراج والدینشان از کار افزایش می یابد و آرام کردن آنان امر بسیار سختی است و هیچ کس نمی تواند ادامه وضعیت فعلی را تضمین کند و ممکن است خشم و غضب جوانان منفجر شود، ولی از همه جوانان می خواهم تا همچنان به اعتراضات مسالمت آمیز خود ادامه دهند.

حجت الاسلام علی سلمان از اخراج کارکنان از سازمان های دولتی به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: رژیم با اخراج کارکنان از سازمان های و شرکت های دولتی به انتقام از شهروندان می اندیشد، متاسفانه دولت به این بسنده نکرد و از شرکت های خصوصی نیز خواسته است تا به اخراج برخی از کارکنان بپردازند.

خطیب جمعه قفول بحرین با تاکید بر اینکه گفت و گو با دولت بی فایده است تصریح کرد: در حالی که مقدمات گفت و گوی ملی میان نظام و معارضان فراهم شده بود با ورود نیروهای نظامی سعودی و آغاز کشتار و سرکوب مردم، این امر به کلی منتفی شد و تا هنگامی که دولت، جدیت خود را در اصلاحات نشان ندهد به گفت و گو تن نخواهیم داد.

وی بر لزوم تغییر در نظام این کشور تاکید کرد و بیان داشت: بحرین در حال حاضر به شدت به تغییرات واقعی نیازمند است و بازگشت به نظام سابق، نتایجی جدیدی را به همراه ندارد./980/ب902/گ
ارسال نظرات