۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۱۰۳۳۶۰
خطیب جمعه کاظمین:

امام خمینی بزرگ مرد تاریخ بود

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کاظمین، توهین یکی از نمایندگان پارلمان عراق به امام خمینی(ره) را محکوم کرد و امام راحل(ره) را بزرگ مرد تاریخ خواند.
شيخ صغير
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ جلال الدین صغیر خطیب جمعه کاظمین در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد براثا برگزار شد توهین سخنگوی فراکسیون العراقیه به امام خمینی(ره) را به شدت محکوم کرد و گفت: برخی از مزدوران که در گذشته، شیعیان را به نام های مختلف و توهین آمیز خطاب می کردند و همواره به مقدسات ملت توهین می کنند هم اکنون به یکی از بزرگ ترین مراجع تقلید شیعیان هتاکی کرده و وحدت ملی را هدف قرار داده اند.

وی افزود: معنای وحدت ملی این است که من سخنی بگویم که آرامش بخش باشد و طرف مقابل نیز همین اقدام را بکند، اما اینکه فردی که در دامان بعثی ها پرورش یافته است در مورد امام خمینی(ره) که عالم ربانی و از بزرگ ترین مراجع فقید شیعیان است سخنانی توهین آمیزی روا می دارد را نمی توان اشتباه قلمداد کرد.

شیخ جلال الدین صغیر تصریح کرد: پارلمان حق ندارد در برابر این گستاخی و هتاکی به مقام مرجعیت سکوت اختیار کند. مراجع تقلید همواره مقدس هستند و توهین به آنان، توهین به مردم به شمار می آید، زیرا مراجع تقلید هیچ گاه اقدامی که به ضرر ملت باشد را مرتکب نمی شوند.

خطیب جمعه کاظمین با اشاره به حمایت امام خمینی از ملت عراق اظهار داشت: هنگامی که صدام در سال های 1980 تا 1986، شهرهای مختلف ایران را غرق در موشک کرد امام خمینی(ره) از مقابله به مثل خودداری کرد و پس از این سال ها بود که اجازه شلیک موشک به شهرهای عراق را صادر کرد. ایشان هر دو ملت را مظلوم می پنداشت و به همین دلیل بود که سال ها اجازه شلیک موشک به شهرها را نداد.

وی ادامه داد: کسی که در برابر ظالم به دفاع پرداخته است ظالم نیست، بلکه فردی که جنگ را آغاز کرده و جوانان را به خاک و خون کشیده، ظالم و گناهکار است.

حجت الاسلام صغیر از سکوت در برابر جنایت های صدام ابراز شگفتی کرد و بیان داشت: صدام جنگ هشت ساله را علیه ایران آغاز کرد که منجر به کشته، زخمی و اسیر شدن بیش از یک میلیون انسان شد سپس به کویت حمله کرد و جنایت دیگر را در این کشور مرتکب شد، در زمان شاه ایران نیز با امضای توافقنامه با شاه به سرکوب کردهای عراق پرداخت. صدام حماقت های فراوانی را در مدت حکومت خود مرتکب شد، ولی این افراد نسبت به این حماقت ها سکوت کرده و هیچ گاه به انتقاد از این دیکتاتور سخنی به زبان نیاوردند.

خطیب جمعه کاظمین امام خمینی را بزرگ مرد تاریخ توصیف کرد و گفت: امام خمینی(ره) مردی است که در شجاعت و دیانت زبانزد عام و خاص بود و هیچ کدام از سیاستمداران این توانایی را ندارند که همانند امام راحل(ره) بر ایران مسلط باشند ولی پاک و منزه باقی بمانند. امام راحل(ره) که بر کل ایران مسلط بود تنها یک خانه قدیمی را در خمین به عنوان ملک داشت.

وی تاکید کرد: بنده از سخنان این افراد نادان خرده نمی گیرم، بلکه از نمایندگان پارلمان که این افراد را برای عذرخواهی از ملت، تحت فشار قرار نمی دهند ناراحت هستم و باید بدانند که اگر عذرخواهی رسمی در قبال این توهین صورت نگیرد صحنه سیاسی کشور دچار بحران خواهد شد.

گفتنی است حیدر الملا، سخنگوی فراکسیون العراقیه که به شدت از حمایت عربستان سعودی بهره می برد و اندیشه های حزب بعث را ترویج می دهد در سخنانی گستاخانه به امام خمینی(ره) توهین کرده و با سخنانی بی شرمانه، کشتار ملت های عراق و ایران را به ایشان منتسب کرد./980/ب901/گ
ارسال نظرات