۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۱۰۴۶۵۰

تظاهرات روز نکبت در لندن برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ راهپیمایی شهروندان انگلیسی در سالگشت اشغال فلسطین، روز گذشته در لندن برگزار شد.
راهپيمايي روز نكبت در لندن
به گزارش خبرگزاری رسا، صدها تن از شهروندان و مسلمانان ساکن انگلیس، روز گذشته به مناسبت فرارسیدن شصت و سومین سالگشت روز نکبت (اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی) در برابر ساختمان نخست وزیری انگلستان در لندن تجمع کردند.

تجمع کنندگان با برافراشتن پرچم فلسطین و پلاکاردهایی بر لزوم پایان اشغال این کشور و شکسته شدن محاصره غزه تاکید کرده و از دولت انگلستان خواستند با بررسی تحولات در کشورهای عربی، مواضع خود را نسبت به رژیم صهیونیستی تغییر دهند.

آنان همچنین از دولت انگلیس خواستند تا با پذیرش رسمی برپایی دولت فلسطین در خاکشان، اشتباه تاریخی خود را در حمایت از اسرائیل تصحیح کنند.

دولت اندونزی نیز روز گذشته اعلام کرد که به هیچ وجه اجازه برپایی جشن های اشغال فلسطین را به یهودیان این کشور نمی دهد.

مارتی ناتلاگاو، وزیر امور خارجه این کشور تاکید کرد که اندونزی، رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسد و اجازه برگزاری جشن های روز نکبت را به یهودیان این کشور که خواستار برپایی جشن بدین مناسبت هستند را نمی دهد.

خبر دیگر در این زمینه اینکه، مردم بحرین که گرفتار جنایت های نظام آل سعود و آل خلیفه هستند اعلام کردند که امروز با برگزاری راهپیمایی و برافراشتن پرچم فلسطین و سر دادن شعار علیه رژیم صهیونیستی، ادامه اشغال فلسطین و جنایت علیه مردم این کشور را محکوم می کنند./980/ب903/گ
ارسال نظرات