۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۱۰۵۹۹۷
با حضور ده ها هزار شهروند ترک؛

مراسم اولین سالروز یورش اسرائیل به ناوگان آزادی در ترکیه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم اولین سالروز یورش اسرائیل به ناوگان آزادی، روز گذشته در استانبول ترکیه برگزار شد.
مراسم اولين سالروز حمله به ناوگان آزادي در ترکيه
به گزارش خبرگزاری رسا، ده ها هزار تن از شهروندان ترکیه، روز گذشته، مراسم اولین سالروز حمله نظامیان اسرائیلی به ناوگان آزادی که برای شکستن محاصره غزه به فلسطین اعزام شده بود را در استانبول برگزار کردند.

در این مراسم که به همت جمعیت حقوق بشر و مرکز کمک های بشردوستانه آزادی ترکیه برگزار شد هزاران تن از مردم این کشور در اولین سالروز حمله نیروهای صهیونیستی به ناوگان آزادی در میدان اصلی استانبول تجمع کرده و با برافراشتن پرچم های ترکیه و فلسطین و سردادن شعارهای «اسرائیل قاتل محاکمه می شود»، «فلسطین منتظر باش، ناوگان آزادی 2 در راه است» و «مقاومت از استانبول تا غزه» حمله ارتش اسرائیل به این ناوگان و کشته و مجروح شدن جمعی از فعالان حقوق بشر را محکوم کردند.

«فاطمه المرابطی» از فعالان بلژیکی که در این ناوگان حضور داشت در این مراسم گفت: حادثه یورش نظامیان اسرائیلی به ناوگان آزادی غیرقابل فراموشی است. جمعی از مردم تنها به دلیل اینکه صلح در فلسطین را خواستار بودند به قتل رسیدند.

همچنین جمعی از فعالان حقوق بشر ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی از ارسال ناوگان آزادی 2 تحت عنوان «مافی مرمره» با هدف شکستن محاصره غزه و با حضور تعدادی از فعالان کشورهای مختلف تا یکماه آینده خبر دادند.

قرار است 15 کشتی و بیش از 1500 فعال حقوق بشر از صد کشور جهان در قالب ناوگان آزادی 2، مواد غذایی و کالاهای پزشکی را به غزه ارسال کنند.

گفتنی است کماندوهای رژیم صهونیستی در 31 می سال گذشته میلادی در اقدامی وحشیانه، ناوگان بین المللی آزادی که حامل کمک های بشردوستانه برای مردم غزه بود را مورد هدف قرار داد که طی آن، 9 تبعه ترک کشته و بیش از هفتاد فعال دیگر زخمی شدند./980/ب902/گ
ارسال نظرات