۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۱۰۶۳۸۳
با حضور علما و مسوولان مراکز اسلامی؛

همایش همبستگی علمای اسلام با ملت بحرین در لندن برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش یاری و همسبتگی علمای اسلام با ملت مظلوم بحرین، روز گذشته در مرکز اسلامی آیت الله خوئی انگلستان برگزار شد.
حمله به عزاداران در بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، همایش یاری و همبستگی علمای اسلام با ملت مظلوم و بی دفاع بحرین، روز گذشته با حضور علما، نمایندگان مراجع تقلید، اندیشمندان، پژوهشگران، مسوولان مراکز اسلامی و اقشار مختلف مردم در مرکز اسلامی امام خوئی لندن برگزار شد.

در این همایش که به همت جمعیت فرهنگی لبنان انجام گرفت، حجت الاسلام شیخ «هیثم السهلانی» رئیس تجمع علمای مسلمین لندن، «عبدالصاحب الخوئی» دبیرکل موسسه خیریه امام خوئی، حجت الاسلام «عبدالحسین معزی» رئیس مرکز اسلامی انگلستان، «سعید شهابی» مدیر موسسه الابرار اسلامی لندن، «محمد صادق الشمران» عضو جمعیت عدالت بحرین و «محمد علی الناصر» نماینده حزب الدعوه به ایراد سخنرانی پرداختند.

سخنرانان، جنایت های رژیم آل سعود و آل خلیفه در قالب قلع و قمع معترضان، تخریب مساجد و حسینیه ها، به آتش کشیدن قرآن کریم و بازداشت های گسترده در بحرین را به شدت محکوم کردند و پایان یافتن این جنایت ها و خروج فوری اشغالگران سعودی از خاک بحرین را خواستار شدند.

حضرت آیت الله شیخ «بشیر نجفی» از مراجع تقلید نجف اشرف نیز در پیامی که توسط نماینده اش در این همایش قرائت شد بر لزوم پایان یافتن تبعیض طایفه ای در کشورهای حاشیه خلیج فارس تاکید کرد.

وی تصریح کرد: بنده حرص شدیدی نسبت به امنیت و ثبات منطقه دارم و از همه ملت های منطقه می خواهم تا خواسته های خود را به صورت مسالمت آمیز اعلام کنند.

آیت الله نجفی افزود: حکام باید از اتخاذ تصمیماتی که نشات گرفته از ترس و هراس اعتراضات مردمی صورت گرفته است به شدت خودداری کرده و با اهتمام به خواسته های ملت از گسترش بحران جلوگیری کنند.

این مرجع تقلید از تلاش های انجام گرفته برای پایان بحران در کشورهای اسلامی استقبال کرد و اظهار داشت: از تلاش هایی که با هدف خاموش ساختن فتنه و بازگرداندن حقوق شهروندان انجام می گیرد استقبال می کنم و خواستار افزایش این اقدامات هستم. همه فکر ما اینست که ثبات و صلح و امنیت بر منطقه حاکم شود./980/ب902/گ
ارسال نظرات