۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۱۰۶۷۵۷

مجموعه آثار آیت‌الله حسینی‌نجومی منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ انتشارات بوستان کتاب مجموعه آثار آیت‌الله حسینی‌نجومی را منتشر کرد.
كتاب



به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی موسسه بوستان کتاب، بوستان کتاب تاکنون مجموعه آثار 25 شخصیت فرهیخته از اندیشوران و اساتید حوزه و دانشگاه را منتشر کرده که یکی از این بزرگان، مرحوم آیت‌الله سید‌مرتضی حسینی‌نجومی کرمانشاهی است.

آیت‌الله نجومی از فقیهان و مفسران معروفی بود که علاوه بر علوم منقول و معقول، نامی آشنا در پهنه علم و هنر داشت؛ شخصیتی کم نظیر که در فنون خط، نقاشی‌، تذهیب‌، تشعیر و ثلث‌نویسی سرآمد بوده است.

مهدی محدثی، کارشناس ارتباط با مراکز علمی موسسه بوستان کتاب در مورد زندگینامه آن مرحوم گفت: ایشان علوم اسلامی را در نجف اشرف و از محضر آیات عظام سید‌محسن حکیم، سید‌عبدالاعلی موسوی‌سبزواری و میرزا‌باقر زنجانی فرا گرفت و به درجه اجتهاد نائل آمد.

وی ادامه داد: این فقیه فرهیخته سپس بعد از سال‌ها تحصیل و تهذیب به زادگاه خویش بازگشت و به تدریس، تالیف و خدمات فراوان دینی و علمی پرداخت. وی که یادگار خاندان چهارصد ساله نجومی و آل آقا است، در سال 1380 به عنوان یکی از چهره‌های ماندگار برگزیده شد.

محدثی در ادامه افزود: کتاب‌هایی که موسسه بوستان کتاب از ایشان منتشر کرده شامل فیض قلم، مونس جان (تفسیر سوره یونس)، نسیم ایمان (تفسیر سوره مومنون)، شمیم کنعان (تفسیر سوره یوسف)، منزل مقصود (تفسیر سوره هود)، آیات سبحانی (تفسیر سوره رعد)، المومن( تفسیر سوره مومن) و کیمیای هستی است.

وی بیان داشت: کتاب کیمیای هستی زندگینامه خود نوشت ایشان است که به زندگی، خاندان، دوران طلبگی، ازدواج و هنر در زندگی ایشان پرداخته است و نمونه‌هایی از کارهای هنری و زیبای ایشان در این کتاب به چاپ رسیده است./916/د102/ع

ارسال نظرات