۲۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۱۰۶۹۹۷
با محکومیت آیسسکو؛

افزایش اقدامات ضداسلامی و اهانت به مسلمانان در انگلیس

خبرگزاری رسا ـ شورای مسلمانان بریتانیا اعلام کرد: اقدامات ضداسلامی و اهانت به مساجد، قبور اسلامی و ائمه جماعات مساجد در شهرهای مختلف انگلستان افزایش یافته است.
اسلام هراسي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از آیسسکو، تبلیغات منفی علیه اسلام و مسلمانان توسط رسانه ها در انگلیس افزایش یافته است به طوریکه آمار اهانت و خشونت در این کشور علیه مسلمانان به شدت رشد بی شماری داشته است. شورای مسلمانان بریتانیا در گزارشی نسبت به اتهامات بی اساس و اهانت نسبت به مساجد و قبور مسلمانان هشدار داده است.

سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی(آیسسکو)، نیز با اعلام بیانیه خواستار مبارزه قاطع با این اقدامات شد.

در این بیانیه آمده است: ایجاد آتش‌سوزی‌های عمدی در مساجد، پرتاب بمب‌های آتش‌زا به سوی نمازگزاران، هتک حرمت قبور اسلامی و تخریب آن‌ها، قرار دادن گوشت حیوانات حرام‌گوشت در مقابل مساجد، حمله به ائمه جماعات و ارسال نامه‌های تهدیدآمیز و نوشتن شعارهای ضداسلامی بر روی در و دیوار اماکن عبادی مسلمانان نمونه‌ای از حملاتی است که در طی سال گذشته و سال جاری میلادی در انگلستان روی داده است. بنابراین از مقامات انگلستان می خواهیم تا در برابر این اعمال، موضعی قاطع اتخاذ و از حقوق و جان مسلمانان در مقابل افراط‌گرایان محافظت کنند.

لازم به ذکر است، تعداد حملات علیه مسلمانان در سال 2010 میلادی در انگلستان به 1200 حمله رسیده که نشان از افزایش خشونت و اسلام‌هراسی در این کشور است./982/ب903/گ
ارسال نظرات