۲۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۱۰۷۰۱۶
با شعار در راه وطن؛

دومین راهپیمایی بزرگ ملت بحرین برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دومین راهپیمایی و تجمع بزرگ شهروندان بحرینی تحت عنوان «در راه وطن» روز گذشته در ستره برگزار شد.
شيخ علي سلمان دبيرکل جمعيت الوفاق اسلامي بحرين راهپيمايي ملت بحرين تحت عنوان در راه وطن راهپيمايي ملت بحرين تحت عنوان در راه وطن راهپيمايي ملت بحرين تحت عنوان در راه وطن
به گزارش خبرگزاری رسا، دومین راهپیمایی بزرگ ملت بحرین تحت عنوان «در راه وطن»، روز گذشته با حضور علما، اندیشمندان، شخصیت های سیاسی و اجتماعی و ده ها هزار تن از شهروندان بحرینی در ستره این کشور برگزار شد.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی که توسط جمعیت شیعی الوفاق اسلامی برگزار شد با سر دادن شعارهایی بر لزوم اجرای اصلاحات سیاسی، توقف کشتار مردم، آزادی فوری زندانیان و خروج اشغالگران سعودی از خاک بحرین تاکید کردند.

حجت الاسلام شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق در این راهپیمایی از ادامه سرکوب ملت بحرین انتقاد کرد و گفت: بسیاری از مجروحان به دلیل خفقان امنیتی از حضور در بیمارستان ها خودداری می کنند و شبانه روز در حال درد و ناله هستند، علمای بزرگی نظیر شیخ المحفوظ، حسن المشیمع، شیخ مقداد و استادانی مانند عبدالوهاب حسین، میثم السلمان و همچنین بانوان پاکی همانند آیات القرمزی در زندان ها بسر می برند، اخراج کارمندان و کارگران از کار ادامه دارد و ظلم علیه شهروندان همچنان دیده می شود.

وی بر لزوم اجرای اصلاحات در کشور تاکید کرد و افزود: همگان به این نتیجه رسیدند که ظلم و ستم های فراوانی در دهه های گذشته بر ملت تحمیل شده است و باید تغییراتی در کشور اجرا شود. مردم و حتی نظام بر این مساله اتفاق نظر دارند که وضعیت کشور باید دچار دگرگونی شود و نادیده گرفته شدن آرای ملت در تصمیمات مهم که از عوامل اصلی قیام شهروندان است باید از این پس در نظر گرفته شود .

شیخ علی سلمان تصریح کرد: متاسفانه تنها چیزی که در گذشته مورد احترام قرار نمی گرفت رای ملت بود به طوری که در دوره های گذشته شاهد بودیم مخالفان نظام بیش از 60 درصد آرا را به خود اختصاص می دادند، ولی از نظر کرسی های پارلمان در اقلیت قرار می گرفتند، پارلمان دوره های قبلی هیچ ارتباطی با آرای مردم نداشت و ما می خواهیم دیگر شاهد اینگونه اقدامات و برنامه ها نباشیم.

دبیرکل جمعیت الوفاق مطالبات مردم را روشن خواند و اظهار داشت: خواسته های ملت بحرین همانند ملت های اردن و مغرب روشن و واضح است، بهترین راه برای برآورده شدن این مطالبات، گفت و گو و مذاکره صادقانه و به دور از دروغ و فریب است. مقامات باید بدانند که شهروندان بحرینی از هوشیاری سیاسی بالایی برخوردار هستند و مذاکرات جدی و صادقانه را به خوبی درک می کنند.

وی ادامه داد: احترام به آرای مردم، اجازه دادن به اعتراضات مسالمت آمیز، توقف تجاوز به حقوق مردم، پایان دادن به گسترش کینه و دشمنی ها توسط رسانه های نظام، التزام به ارزش های حقوق بشر و معاهده هایی که بحرین آن ها را پذیرفته از مقدمات اصلی گفت و گو است.

حجت الاسلام سلمان با اشاره به عدم محاکمه جنایت کاران علیه ملت بیان داشت: عدالت امری است که همه خواستار آن هستند، اما عدالت باید جنبه های مختلف را دربر داشته باشد و همانگونه که جمع کثیری از شهروندان در دادگاه ها محاکمه می شوند باید کسانی که علیه ملت جنایت کرده اند نیز محاکمه شوند، معلوم نیست چرا در حالی که 23 تن از شهروندان بحرینی هم اکنون مفقود هستند هیچ فردی به اتهام قتل آنان در دادگاه مورد محاکمه قرار نمی گیرد.

خطیب جمعه قفول بحرین همگان را به تمسک به وحدت ملی دعوت کرد و گفت: ما همواره در برابر هجمه های رسانه ای که با هدف گسترش فتنه در کشور انجام می گیرد ایستاده ایم و سخنان و نوشته هایمان را از کلماتی که سبب برانگیخته شدن احساسات شهروندان می شود عاری کرده ایم و به آموزه های دینی در عشق به وطن پایبند بوده ایم. هم اکنون نیز از مسوولان می خواهیم برای پایان دادن به بحران سیاسی تلاش کرده و در جهت همبستگی ملی فعالیت کنند.

وی در پایان سخنان خود خاطر نشان ساخت: از همه ملت اعم از شیعه و سنی می خواهم منادی اصلاح باشند و برای خیر و عدالت تلاش کنند تا بحرینی آزاد و بهتر را ترسیم نماییم./980/ب902/گ
ارسال نظرات