۰۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۱۰۷۶۵۷
رئیس جمهور عراق:

سالروز شهادت امام کاظم فرصتی برای اخلاص، عدالت و مبارزه با طاغوت است

خبرگزاری رسا ـ رئیس جمهوری عراق در پیامی، سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) را فرصتی برای اخلاص، عدالت و مبارزه با طاغوت توصیف کرد.
جلال طالباني رئيس جمهور عراق حرم مطهر كاظمين (عليهما السلام)
به گزارش خبرگزاری رسا، «جلال طالبانی» رئیس جمهور عراق در پیامی که به مناسبت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) منتشر شد برگزاری باشکوه مراسم عزاداری شهادت این امام را فرصتی برای اخلاص، عدالت و مبارزه با ظلم عنوان کرد.

در این پیام آمده است: عراقی ها این روزها مشغول یادداشت شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع) هستند، شهادت این امام بزرگوار پیروزی بر زندان و ظلم و ستم و زندگی ایشان نیز نمایشی از همه ارزش های خیر و عدالت خواهی بود و توانست مسلمانان را بر کلمه حق و محکومیت باطل یکپارچه سازد.

طالبانی افزود: سالروز شهادت هفتمین امام شیعیان فرصتی برای ملبس شدن به ارزش های و مبانی والایی است که امام به خاطر آنها فداکاری کرد و سختی های زندان را به جان خرید و همچنین فرصتی مناسب برای اخلاص در خیر، عدالت و مبارزه با ظلم و طاغوت به شمار می آید.

رئیس جمهور عراق تصریح کرد: این مناسبت باید به عاملی برای وحدت همه ملت عراق اعم از پیروان ادیان، مذاهب و طایفه های مختلف باشد، همانطور که در فاجعه پل ائمه اوج همبستگی و برادری شهروندان مشخص شد و پیروان ادیان و مذاهبی مختلف به یاری برادرانشان که در دجله سقوط کرده بودند شتافتند.

وی در پایان پیام تاکید کرد: از همه می خواهم از این فرصت استفاده کنند و با محبت و برادری در برابر چالش های پیش رو ایستادگی کنند و کشور را به سمت ثبات و آبادانی سوق دهند.

گفتنی است شلیک چند کاتیوشا به شهر کاظمین در سالروز شهادت هفتمین پیشوای شیعیان جهان در سال 1384و انتشار شایعاتی مبنی بر حضور تروریست های انتحاری در میان زائران، موجی از وحشت و هراس مردم را فراگرفت به طوری که بر اثر ازدحام بیش از حد و تلاش آنان برای فرار از این منطقه، جمع کثیری از زائران زیر دست و پا کشته و تعدادی دیگر نیز در رودخانه دجله سقوط کردند.

در پی این حادثه بیش از هزار نفر کشته و سیصد تن دیگر نیز زخمی شدند.

پس از این حادثه، موجی از تنش و آشوب عراق را فراگرفت ولی با رهنمودهای مراجع تقلید خصوصا حضرت آیت الله سیستانی از بروز جنگ داخلی در این کشور جلوگیری شد.

از آن زمان بود که این مراسم، اهمیت فوق العاده ای در عراق یافت به طوری که تدابیر شدید امنیتی بر آن حاکم بوده و شیعیان نیز در اقدامی شجاعانه از شهرهای مختلف این کشور با پای پیاده به سمت کاظمین حرکت می کنند تا در حرم مطهر امامین کاظمین (ع) به عزاداری بپردازند. /980/ب902/گ
ارسال نظرات