۲۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۱۰۸۹۰۴

مفتی مصر معرفی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی یونسکو را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ مفتی مصر معرفی قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر از سوی یونسکو را به شدت محکوم کرد.
قدس
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ علی جمعه، مفتی مصر در پیامی، معرفی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی ازسوی سامان یونسکو را به شدت محکوم کرد.

در این پیام آمده است: معرفی قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی یونسکو طرفداری از اشغالگران علیه حقوق ملت مظلوم فلسطین و مخالفت آشکار با تصمیمات قانونی سازمان ملل که قدس را سرزمینی اشغالی می داند به شمار می آید.

شیخ علی جمعه افزود: این اقدام سازمان یونسکو به شدت محکوم است. یونسکو با این تصمیمی که گرفت اعتبار خود را نزد آزدگان جهان از دست داد.

مفتی مصر بر لزوم برخورد قاطع با این سازمان تاکید کرد و اظهار داشت: سازمان یونسکو باید در تصمیمی که گرفته است تجدید نظر کند و به قوانین بین المللی که توسط سازمان ملل تصویب می شود پایبند باشد.

وی فشار سازمان های اسلامی به یونسکو را خواستار شد و تصریح کرد: سازمان کنفرانس اسلامی، اتحادیه عرب، کمیسیون قدس و همه مراکز حقوقی و انسانی باید به یونسکو فشار بیاورند تا از این تجاوز آشکار به حقوق ملت فلسطین و قدس شریف که از اهمیت فوق العاده ای در نزد یک میلیارد و پانصد میلیون مسلمان دارد بازگردد.

وی تاکید کرد: اقدامات ظالمانه ای که علیه فلسطین انجام می شود تلاش ها برای صلح را از بین می برد و اشغالگران را برای یهودی سازی قدس و پایتخت قرار دادن این شهر تشویق می کند. حمایت یونسکو و سازمان های مشابه از رژیم صهیونیستی سبب می شود تا این نظام غاصب به تجاوز خود به فرهنگ و تمدن فلسطین ادامه دهد.

گفتنی است در حالی که سازمان ملل قاطعانه قدس شرقی را منطقه اشغال شده معرفی کرده است، یونسکو تمام شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی معرفی کرد که با واکنش شدید مقامات و رهبران فلسطینی مواجه شد./980/ب902/گ
ارسال نظرات