۲۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۱۰۹۲۲۰

رونمایی از کتاب خاطرات یک آزاده ایرانی در اردبیل

خبرگزاری رسا ـ کتاب خاطرات عادل خانی با عنوان «ساعت 1:25 شب به وقت بغداد» در سومین روز از مردادماه 90 در حوزه هنری اردبیل رونمایی می شود.
ساعت 1:25 شب به وقت بغداد


به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از پایگاه خبری سوره مهر کتاب «ساعت 1:25 شب به وقت بغداد» که در ایام نمایشگاه بین المللی کتاب تهران منتشر شده بود به فاصله کمتر از یک ماه به چاپ دوم رسید و حالا مسؤولان حوزه هنری استان آذربایجان شرقی قصد دارند از این کتاب مراسم رونمایی به عمل آورند.

بر این اساس مراسم رونمایی از این کتاب با حضور و سخنرانی مرتضی سرهنگی؛ مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری،رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل،رییس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس و فرمانده سپاه این استان برگزار خواهد شد.

اسماعیل امامی که به همراه همسرش، مریم احدپور کار گفت و گو و تدوین این کتاب را بر عهده داشته اند، درباره این کتاب گفت: «ساعت 1:25 شب به وقت بغداد» خاطرات یکی از اسرای آزاده ایرانی به نام عادل خانی است که حدود 4 سال و سه ماه در اردوگاه های اسارات عراق به سر برد.

وی افزود:طی مصاحبه های که با این آزاده داشتیم، گلچینی از خاطرات او که به نظر خودشان جالب بود برگزیدیم که این خاطرات از دوران کودکی شروع می شود و به خاطرات دوران حضور خانی در جبهه و بعد هم دوران اسارت و بعد از ازادی او می پردازد.

این خاطره نویس افزود:این کتاب در 4 فصل تدوین شده که شامل خاطرات از کودکی ایشان،خاطرات دوران حضور او در جبهه،خاطرات دوران اسارت و فصل آخر هم خاطرات او تا به امروز است.

همچنین در بخشی از این کتاب آمده است: «گرسنه و بی‌حال بودم. همه جای بدنم کوفته شده و ورم کرده بود. یک لحظه دیدم کسی کنارم آمد. به پهلو دراز کشیده بودم و فقط پاهایش را می‌دیدم. دستش را گذاشت روی شانه‌ام و گفت... از این به بعد دیگر کسی نمی‌تواند تو را شکنجه کند... نتوانستم قیافه‌اش را ببینم.

ناگهان از خواب پریدم و فهمیدم خواب دیده‌ام... از آن روز تا روز آزادی دیگر هیچکس مرا شکنجه نکرد و من همیشه دلم می‌خواست بدانم کسی را که در خواب دیده‌ام کیست و بالاخره جواب سؤالم را یافتم. چند سال بعد از آزادی در ایران،‌ هنگام تماشای فیلم امام علی (ع) اتفاق عجیبی افتاد. صحنه‌هایی که پاهای امام را در فیلم نشان می‌داد مرا به یاد پاهای آن مرد انداخت»

مراسم رونمایی از این کتاب ساعت 17 روز دوشنبه سوم مرداد ماه 90 در حوزه هنری اردبیل برگزار می شود.

گفتنی است کتاب «ساعت 1:25 شب به وقت بغداد» ؛خاطرات اسیر آزاد شده ایرانی عادل خانی که به تازگی به چاپ دوم رسیده، تولید دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری است که در 167 صفحه، قطع رقعی و در تیراژ 2 هزار و 500 نسخه و با قیمت 2 هزار و 900 تومان توسط سوره مهر منتشر شده است./919/د102/ع

ارسال نظرات