۱۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۱۱۰۵۴۸
در آنکارا؛

دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین با مقامات ترکی دیدار کرد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه قفول بحرین، روز گذشته با معاون وزیر امور خارجه ترکیه دیدار و گفت وگو کرد.
شيخ علي سلمان خطيب جمعه قفول و دبيرکل جمعيت الوفاق بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین که در راس هیئتی از این جمعیت به ترکیه سفر کرده است، روز گذشته با هالیت چوئیک، معاون وزیر خارجه این کشور در آنکارا دیدار و گفت وگو کرد.

دو طرف در این دیدار آخرین تحولات سیاسی منطقه خصوصا قیام ملت بحرین را مورد بررسی قرار دادند و شیخ علی سلمان نیز درباره روند اعتراضات مردمی سخن گفت.

معاون وزیر خارجه ترکیه نیز از حمایت این کشور از گسترش ارزش های آزادی، مساوات و حقوق سیاسی در بحرین خبر داد و تاکید کرد که قیام ملت بحرین مساله ای داخلی است و بیگانگان حق دخالت در آن را ندارند.

وی از حضور هیئت الوفاق در ترکیه ابراز خرسندی کرده و بر آمادگی این کشور برای استقبال از گروه های سیاسی عربی و بحرینی در فضای آزاد ترکیه تاکید کرد.

خبر دیگر از بحرین اینکه، کمیسیون رصد حقوق بشر جمعیت الوفاق اسلامی، سایت «وثق للبحرین» را برای جمع آوری مستندات جنایت و تجاوز های آل خلیفه به شهروندان افتتاح کرد.

هادی الموسوی، مسوول کمیسیون رصد حقوق بشر در این باره گفت: این سایت با هدف جمع آوری مستندان جنایت و تجاوزهای نظام به شهروندان بحرینی افتتاح شده و از مردم می خواهیم تا شکایت خود را با صورت علمی و حرفه ای ارائه کنند.

وی افزود: این کمیسیون به دلیل حجم بالای تجاوزهای انجام گرفته در حوادث اخیر و عدم امکان رسیدگی به شکایت شهروندان به صورت انفرادی اقدام به تاسیس این سایت کرده است./980/ب902/گ
ارسال نظرات