۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۱۱۰۹۱۵
یکی از مراجع تقلید کربلا:

عراق در مرحله بسیار حساسی قرار گرفته است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مدرسی ضمن محکومیت انفجارهای تروریستی روز گذشته تاکید کرد که عراق در مرحله حساسی قرار دارد.
آيت الله مدرسي
به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی از مراجع تقلید کربلا در بیانیه ای، انفجارهای خونین و تروریستی روز گذشته در شهرهای مختلف عراق را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: خبر شهید و مجروح شدن جمع کثیری از فرزندان ملت صبور عراق که در ماه مبارک رمضان از سوی تروریست ها مورد هدف قرار گرفتند بسیار دردناک بود. مرجعیت تقلید این جنایت ها را که در ماه رحمت و مغفرت و احسان از سوی دشمنان ملت و عراق رخ داده اند را محکوم می کند.

آیت الله مدرسی افزود: از دولت، پارلمان، سیاستمداران، گروه های سیاسی و گروه های مرتبط می خواهم نسبت به پایان پرونده انتخاب وزارتخانه های امنیتی و انتخاب افراد کارآمد، مخلص و پاک اقدام های جدی کرده و این پرونده مهم را به وسیله ای برای تصفیه حساب مبدل نسازند.

این مرجع تقلید از گسترش اتهام پراکنی گروه های سیاسی به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: گروه های سیاسی باید به سرعت نسبت به تصحیح اشتباهات گذشته وارد عمل شوند و به نزاع و درگیری های لفظی و رسانه ای علیه یکدیگر پایان دهند. این نزاع ها تاثیر بسیار بدی بر اوضاع کشور خصوصا در زمینه امنیتی گذاشته و بهتر است با همکاری و اعتماد متقابل به فکر خدمت به ملت و تحقق خواسته هایشان باشند.

وی ملت و دستگاه های امنیتی را به هوشیاری بیشتر فراخواند و تصریح کرد: دستگاه های امنیتی و همه شهروندان با هوشیاری کامل به وظایف خود عمل و از اجرای برنامه ها و نقشه های دشمنان جلوگیری کنند و با قدرت و درایت در برابر پروژه های کسانی که می خواهند به وحدت و آینده ملت ضربه بزنند ایستادگی کنند.

سید محمد تقی مدرسی با اشاره به اینکه کشور در مرحله بسیار حساسی قرار گرفته است گفت: عراق در مرحله بسیار حساس و دقیقی قرار گرفته است و با چالش های سختی روبرو خواهد شد، بنابراین از همه عراقی ها خصوصا سیاستمداران و مسوولان می خواهم از تفکر به مصالح شخصی و حزبی خودداری کرده و مصالح عمومی را به مصالح خود ترجیح دهند تا فرصت اجرای نقشه های دشمنان از راه عملیات تروریستی را بگیرند.

وی در پایان بیانیه خود بهشت جاویدان و رحمت واسعه را برای شهدا، صبر و پاداش را برای خانواده های شهدا و شفای عاجل را برای مجروحان این فاجعه تروریستی از خداوند متعال مسالت کرد.

گفتنی است در انفجارهای خونین روز گذشته در شهرهای کربلا، نجف، کوت، بغداد و تکریت بیش از 74 شهروند شهید و بیش از 300 تن دیگر مجروح شدند./980/ب902/گ
ارسال نظرات