۰۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۱۱۱۴۲۲
شیخ نافذ عزام:

روز قدس سبب پویایی مساله فلسطین شده است

خبرگزاری رسا ـ یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین، تاکید امام خمینی (ره) بر بزرگداشت روز قدس را عامل پویایی مساله فلسطین خواند.
شيخ نافذ عزام از رهبران جنبش جهاد اسلامي فلسطين
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نافذ عزام از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در مصاحبه شبکه خبری العالم، مساله فلسطین در حال حاضر را بسیار حساس توصیف کرد و گفت: با وجود اینکه جزر و مد فراوانی در جهان رخ داده است، ولی مساله فلسطین همچنان پویا مانده و به هیچ وجه نادیده گرفته نمی شود.

وی رهنمودهای امام خمینی درباره فلسطین را از عوامل اساسی پویایی آن دانست و افزود: نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس از سوی امام خمینی (ره) بر اهمیت مساله فلسطین افزود، به طوری که میلیون ها تن از مسلمانان جهان در حالی که روزه هستند به راهپیمایی می پردازند و روز جهانی قدس را در این ماه مبارک گرامی می دارند.

شیخ نافذ عزام تصریح کرد: ملت های عربی و اسلامی و سایر ملت های جهان در این روز، همبستگی و ایستادگی خود را در کنار ملت فلسطین اعلام و بر لزوم تمسک به حقوق این ملت مظلوم پافشاری می کنند. روز قدس جایگاه و ویژگی بزرگی در نزد ملت فلسطین و ملت های عربی و اسلامی دارد.

وی تسلیم ملت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی را غیرممکن خواند و اظهار داشت: با وجود اینکه اختلافاتی میان ملت فلسطین وجود دارد، اما این اختلافات به هیچ وجه به تسلیم و سرسپردگی در برابر دشمن صهونیسم مبدل نخواهد شد و ملت با قدرت در برابر دشمنی که درصدد تغییر هویت قدس است و به تخریب منازل و آواره ساختن مردم جهت ساخت شهرک صهیونیستی می پردازد می ایستد.

شیخ عزام از عدم اهتمام حکومت های عربی و اسلامی به مساله فلسطین انتقاد کرد و ادامه داد: حکومت های عربی و اسلامی وظایف خود در برابر مساله فلسطین را به خوبی انجام نمی دهد، ولی ملت فلسطین با وجود این در برابر صهونیست ها می ایستد و با تمام جان از قدس دفاع می کند.

وی انقلاب ملت های عربی را به نفع فلسطین عنوان کرد و بیان داشت: ملت های عربی در سال های گذشته با ملت فلسطین ابراز همبستگی کرده و از فلسطینی ها در قبال جنایت هایی که رژیم صهیونیستی علیه ملت روا می دارد دفاع کرده اند./980/ب902/گ
ارسال نظرات