۱۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۱۱۲۲۰۳
آیت الله مدرسی خواستار شد؛

تلاش مسلمانان جهت بازسازی قبور ائمه بقیع

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای شهر کربلا بر لزوم تلاش مسلمانان جهت بازسازی قبور بقیع تاکید کرد.
آيت الله سيد محمد تقي مدرسي از مراجع تقليد کربلا
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از مراجع تقلید شهر مقدس کربلا در پیامی، با توجه به فرارسیدن هشتاد و هشتمین سالگرد تخریب قبور ائمه بقیع، این مساله را به شدت محکوم کرد.

در این پیام آمده است: گروه های شرک و نفاق از زمان طلوع رسالت اسلام در جهت مخدوش ساختن خط اصیل امت و تحریف راه رسالت از سمت توحید خالص تلاش کرده اند و این اقدامات در قالب دور ساختن پیامبر اکرم (ص) از جایگاهی که خداوند به ایشان عطا کرد، جنگ علیه امیرمومنان علی (ع) و فرزندان رسول خدا (ص)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) و فشار و خفقان علیه سایر ائمه اطهار (ع) و کشتار و زندانی کردن آنان مرتکب شده اند تا نور خداوند را خاموش ساخته و امت را به جاهلیت سیاه بازگردانند.

آیت الله مدرسی افزود: این توطئه ها پس از غیبت کبری رنگ و بوی دیگری گرفت تا حقیقت اهل بیت (ع) را منحرف ساخته و از برپایی شعائر دینی و مذهبی که دل های مسلمانان را با اهل بیت (ع) و سیره زندگیشان مرتبط می سازد جلوگیری شود. و بر همین اساس بود که پروژه از بین بردن نشانه های رسول اعظم (ص)، اهل بیت (ع)، صحابه، همسران و نزدیکان ایشان را از حرمین شریفین آغاز کردند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: در راستای این پروژه بود که در هشتم شوال 88 سال پیش مقبره بقیع ویران و با خاک یکسان شد و بارگاه های مطهر امام حسن مجتبی (ع)، امام سجاد (ع)، امام باقر (ع) و امام صادق (ع) و قبور بسیاری از صحابه مخلص، همسران و نزدیکان پیامبر (ع) با استناد به فتوای سلطنتی مقاماتی از علمای مدینه منوره به کلی ویران شدند.

وی خاطر نشان ساخت: بر مسلمانان واجب است با نزدیک شدن به سالگرد هشتاد و هشتم این فاجعه دردناک، تخریب قبور بقیع را محکوم و بازسازی این قبرستان به ویژه قبور ائمه هدی و نشانه های دینی تخریب شده در حرمین شریفین را مطالبه کنند و اجازه زیارت قبور ائمه اطهار (ع)، صحابه، همسران و نزدیکان رسول اعظم (ع) را خواستار شوند./980/ب902/گ
ارسال نظرات