۲۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۱۱۲۶۷۶
روز جمعه؛

راهپیمایی وحدت ملی در بحرین برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ راهپیمایی بزرگ وحدت ملی شهروندان بحرینی، روز جمعه برگزار می شود.
راهپيمايي وحدت ملي در بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت الوفاق اسلامی بحرین، بزرگ ترین حزب معارض رژیم آل خلیفه اعلام کرد یازدهمین راهپیمایی بزرگ ملت در اعتراض به سیاست های نظام و عدم اهتمام به خواسته های شهروندان، روز جمعه تحت عنوان «جمعه وحدت ملی، اراده ملت» برگزار می شود.

این راهپیمایی بزرگ که یازدهمین راهپیمایی جمعیت الوفاق به شمار می آید و به پافشاری ملت بر تحقق خواسته های مشروع و لزوم اهتمام نظام به آنها اختصاص دارد، بعداز ظهر روز جمعه در منطقه الوسطی برپا خواهد شد.

این جمعیت همچنین در بیانیه ای جداگانه از مخالفت شدید ملت اردن با حضور نیروهای این کشور در بحرین تقدیر کرد.

در این بیانیه آمده است: مخالفت ملت اردن با حضور نیروهای این کشور در بحرین و سرکوب مطالبات آزادی و دموکراسی طلبانه شهروندان بحرینی قابل تقدیر است و از اوج غیرت عربی و اسلامی این مردم نشات می گیرد.

الوفاق افزود: این اقدام ملت اردن، شادی را در درون دل های بحرینی ها وارد ساخت و به آنان این قوت قلب را داد که یکی از ملت های همسایه با قضیه و دردشان همبستگی کرده و از جنایت های نیروهای امنیتی علیه شهروندان بحرینی به شدت ناراحت هستند.

این جمعیت با اشاره به حضور اتباع کشورهای مختلف در سرکوب ملت بحرین اظهار داشت: بسیاری از شهروندان سوری، پاکستانی و یمنی در کنار نیروهای سپر جزیره حضور دارند و به قلع و قمع اعتراضات مردمی در بحرین می پردازند. نظامیان و نیروهای امنیتی در کشورهای عربی باید به فکر خدمت به ملت و مصالح عالی کشور باشند، اما متاسفانه هم اکنون در خدمت نظام ها و سیاست های آنها قرار گرفته اند. امید است نیروهای نظامی عربی از سرکوب ملت های عربی خودداری کرده و شاهد دموکراسی، آزادی و بازسازی جوامع عربی بر اساس توانایی، پیشرفت و نوآوری باشیم./980/ب902/گ
ارسال نظرات