۰۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۱۳۴۷۳

زندگی‌نامه مرحوم آیت الله مجتهد اردبیلی آماده انتشار است

خبرگزاری رسا ـ کتاب زندگی نامه و تصاویر حضرات آیات میرزا محسن، میرزا یوسف و میرزا علی اکبر مجتهد اردبیلی آماده انتشار است.
حجت الاسلام صابر اکبري جدي بنياد دايره المعارف اردبيل


حجت الاسلام صابر اکبری جدی، عضو هیئت مدیره بنیاد دایره المعارف استان اردبیل در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: این بنیاد فعالیت رسمی خود را از تابستان سال 86 آغاز و پیگیری 17 هدف مندرج در اساسنامه را ادامه می‌دهد.

وی با بیان این‌که بنیاد دایره المعارف متشکل از اعضای حقیقی و حقوقی سرشناس اردبیلی است، گفت: نماینده ولی فقیه و استاندار استان اردبیل و همچنین علما و اندیشمندان حوزوی عضو این بنیاد هستند که جمع‌آوری تاریخ مکتوب و شفاهی علما و حوزه‌های علمیه استان اردبیل از مهمترین اهداف این بنیاد است.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به دیگر اهداف این بنیاد خاطر ‌نشان کرد: این مرکز فعالیت خود را در تهیه و تدوین دایره‌المعارف جامع استان اردبیل معطوف کرده است، جمع آوری اطلاعات و پیشینیه مربوط به استان اردبیل و ایجاد مرکزی برای اردبیل‌پژوهی جزء اهداف این بنیاد است.

وی با اشاره به اهداف عملیاتی این بنیاد گفت: هم اکنون تاریخ مکتوب و شفاهی علما و حوزه‌های علمیه استان اردبیل به همت بنیاد دایره المعارف در حال جمع آوری است که راه اندازی موزه مفاخر دینی اردبیل در همین راستا بوده است.

حجت الاسلام اکبری ادامه داد: این موزه با عنوان گوهرهای شبچراغ در خانه مرحوم میرفتاحی که خود جزو علمای بزرگ منطقه بوده، راه‌اندازی شده که در آن تصاویر و اسناد یکصد مجتهد معاصر استان اردبیل در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از تهیه و تدوین کتاب زندگی نامه و تصاویر حضرات آیات میرزا محسن، میرزا یوسف و میرزا علی اکبر مجتهد اردبیلی خبر داد و گفت: این کتاب به همت بنیاد دایره المعارف اردبیل آماده چاپ است، که به دلیل کمبود بودجه هنوز به زیور طبع آراسته نشده است.

وی خاطرنشان کرد: کنگره بزرگداشت حضرات آیات مجتهداردبیلی نیز پیش از این به دلیل عدم تخصیص اعتبار و بودجه کافی، مسکوت ماند./935/ت303/ع

ارسال نظرات