۰۸ مهر ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۱۱۳۷۶۵
خطیب جمعه نجف:

هیچ کس حق ندارد به نیروهای آمریکایی مصونیت قانونی بدهد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف تاکید کرد که هیچ کس حق ندارد به نیروهای اشغالگر آمریکایی مصونیت اعطا کند.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد با اعطای مصونیت به نیروهای آمریکایی مخالفت کرد و گفت: اگر تعدادی از نیروهای آمریکایی برای آموزش های نظامی در عراق باقی ماندند نباید مصونیت قانونی به آنان اعطا شود و دولت باید مواضع شرافتمندانه ای در این خصوص اتخاذ و از اعطای مصونیت به آمریکایی ها خودداری کند.

وی افزود: نیروهای آمریکایی و غیرآمریکایی که جنایتی را علیه شهروندان عراقی مرتکب می شوند باید مورد محاکمه قرار گیرند و نباید برای محاکمه به کشورش ارجاع داده شود.

حجت الاسلام قبانچی از عدم حضور رهبران گروه های سیاسی در جلسات پارلمان به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: غیبت رهبران گروه های سیاسی از جلسات پارلمان امر بسیار خطرناکی است، زیرا غیبت این افراد به ضعف پارلمان منجر می شود. مشخص نیست چرا برخی از افراد که می دانند توانایی حضور در جلسات پارلمان را ندارند خود را برای پارلمان کاندیدا می کنند.

خطیب جمعه نجف از نواقص پروژه پایتختی فرهنگی نجف برای جهان اسلام یاد کرد و ادامه داد: استعفاهای متعددی که از سوی مسوولان و کارمندان این پروژه انجام می گیرد نشاندهنده اشکالات فراوان آن است که باید نسبت به آن هوشیار بود.

وی تاکید کرد: ما نسبت به موفقیت این پروژه که موفقیت برای همه شهروندان عراقی به شمار می آید حرص فراوانی داریم و اعتقاد داریم که ناکامی این پروژه به مثابه ناکامی عراق، ملت و شیعیان است.

سید صدرالدین قبانچی بر لزوم اصلاح مواد آموزشی مدارس تاکید کرد و بیان داشت: مواد آموزشی مدارس عراق سرشار از اندیشه های طایفه ای بوده و چهره نادرستی از تاریخ را ارائه کرده است، اصلاح این دروس به شدت ضروری است و باید نسبت به این امر اقدام کرد./980/ب902/گ
ارسال نظرات