۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۱۱۴۰۲۰
استاد دانشگاه بحرین:

اثرات سخنان امام حسین در جنبش های اسلامی روشن است

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه بحرین تاکید کرد که سخنان اباعبدالله (ع) به خوبی در جنبش های اسلامی نمایان است.
عبدعلي محمد حسن استاد دانشگاه بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، عبدعلی محمد حسن، عضو فراکسیون الوفاق و استاد دانشگاه بحرین در ششمین همایش عاشورا که با شعار «همایش عاشورا و جنبش های عاشورایی» در بحرین برگزار شد با اشاره به نقش سخنان گرانقدر امام حسین (ع) در قیام های منطقه گفت: سخنان امام حسین (ع) کاملا در جنبش های اسلامی تغییرطلبانه روشن است و اولین مبانی که این سخنان به عنوان استراتژیک در قیام ها اثر گذاشته است همانا در راه خدا بودن جنبش و دوری از تکبر و ظلم و فساد است.

وی افزود: اباعبدالله (ع) با هدف اصلاح و مبارزه با فساد و ظلم بپا خواست و ملت های اسلامی نیز امروزه در پی همین هدف هستند. بزرگ ترین برای جنبش های اسلامی اینست که اقدامی را مغایر شریعت و رضایت پروردگار متعال مرتکب شوند، زیرا این امر با اهداف انقلاب های اسلامی مخالف است.

عبدعلی از امام حسین (ع) به عنوان نماد بزرگ بشریت یاد کرد و اظهار داشت: سید الشهدا (ع) نماد بزرگ انسانی و هدیه ای آسمانی است تا زمین بوسیله آن پاک شود و یاری کردن ایشان که پایبندی به حقوق انسان هاست از مقدساتی است که هیچ کس حق ندارد به آنها تجاوز کند.

عضو جمعیت الوفاق بحرین تصریح کرد: چراغ هدایت امام حسین (ع) همواره به هدایت بشریت می پردازد و سعی دارد مردم را از غفلتی که به آن دچار شده اند نجات دهد. یاد اباعبدالله (ع) نماد مبارزه با ظلم و ذلت و خواری و پیام عزت، کرامت، دعای خیر و مکارم انسانی و الگویی جهت رهایی از ظلم و استبداد است و پایه های ظلم و طاغوت را به لرزه درمی آورد.

وی ادامه داد: پیروان اباعبدالله (ع) با شعار «لبیک یا حسین» که کاملا خالصانه و صادقانه سر داده می شود سیره و فداکاری های امام حسین (ع) را سرلوحه فعالیت های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کرده اند و با استفاده از شعارهای دیگر آن حضرت نظیر «هیهات منا الذله» به پیشرفت خود ادامه می دهند.

عبدعلی محمد بر لزوم بازسازی مراکز حسینی تاکید کرد و بیان داشت: مراکز و موسسات حسینی به صورت قدیمی اداره می شوند و به شدت به بازنگری در نحوه اداره نیاز دارند. مراکز حسینی باید دیدگاه های روشنی داشته باشند و بر اساس این دیدگاه ها به فعالیت و پیگری اهداف بپردازند.

استاد دانشگاه بحرین با اشاره به لزوم استفاده از فن آوری های نوین در تبلیغ عاشورا خاطر نشان ساخت: جهان به شدت در حال پیشرفت است و برای اینکه در تبلیغ عاشورا و اهداف حسینی عقب نمانیم باید از این ابراز استفاده کنیم و عاشورا و منبر حسینی را به سوی همه جهانیان بگشاییم. سریال مختارنامه نشان داد که می توان از ابزارهای مختلف جهت به تبلیغ دین و مذهب استفاده کرد و همانگونه که مشاهده کردیم پخش این سریال از شبکه های ماهواره ای سبب شد تا مردم با بسیاری از شخصیت های حادثه کربلا آشنا شوند.

وی خطبای حسینی را به پایبندی به برخی آموزه ها دعوت کرد و گفت: با توجه به اینکه خطیب حسینی الگوی مردم به شمار می آید باید به ایمان و تقوا پایبند باشد تا سخنانش در دل مستعمین نفوذ کرده و تصویری از اخلاق اهل بیت (ع) را به نمایش بگذارد./980/ب901/گ
ارسال نظرات