۱۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۱۱۴۲۰۶
عمار حکیم:

فساد اداری از تروریسم خطرناک تر است

خبرگزاری رسا ـ رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، فساد اداری و مالی را خطرناک تر از تروریسم عنوان کرد.
سيد عمار حکيم رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در نشست فرهنگی هفتگی که در دفتر وی در بغداد برگزار شد بر آمادگی کامل خود جهت تحقق همبستگی و نزدیکی میان گروه های سیاسی این کشور تاکید کرد و به بررسی راه های تحقق این امر پرداخت.

وی گفت وگوی ملی را اولین پیش شرط نزدیکی گروه های سیاسی عنوان کرد و افزود: گردهم آمدن رهبران گروه های سیاسی دور یک میز با هدف خروج کشور از مشکلات و بحران های کنونی اولین شرط تحقق همبستگی گروه های سیاسی است. گفت وگوی ملی به صراحت، شفافیت، نیت صادقانه، اعتماد متقابل و حفظ آرامش نیازمند بوده و باید از مانورهای سیاسی دوری کرد.

حجت الاسلام حکیم بر لزوم کوتاه آمدن سیاستمداران از اهداف حزبی تاکید کرد و گفت: سیاستمداران اگر می خواهند به مشکلات کشور پایان دهند باید از خواسته هایی که اهداف شخصی و حزبی را برآورده می سازند دوری جسته و مصالح کشور را بر سایر مصالح مقدم بشمارند و کوتاه آمدن از خواسته ها را شکست تلقی نکنند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق از جنگ رسانه های میان گروه های سیاسی به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: گفت وگو باید به جایگاهی جهت برطرف شدن مشکلات و از بین رفتن بحران ها مبدل شود، سیاستمداران باید مشکلات میان خود را در این گفت وگوها حل و فصل کنند و به دیدگاه های یکپارچه برسند.

وی پایبندی به قانون اساسی را خواستار شد و تصریح کرد: گروه های سیاسی باید به اصل قانون اساسی پایبند باشند و از تفسیر به رای بندهای آن به شدت خودداری کنند، قانون اساسی ضامن حقوق همگان است و باید مورد احترام قرار گیرد.

سید عمار حکیم از گسترش فساد اداری در عراق ابراز نگرانی کرد و ادامه داد: فساد مالی و اداری به شدت دولت عراق را تهدید می کند و خطرات آن به مراتب از تروریسم بیشتر است. فساد اداری به هیچ وجه قابل قبول نیست، زیرا افراد یک جامعه را هدف قرار داده و حرمت انسان و عظمت دولت را تحت تاثیر قرار می دهد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی با اشاره به استفاده کشورهای عربی از تجربه سیاسی عراق بیان داشت: لزوم نوشته شدن قانون اساسی از سوی افراد منتخب ملت و تاسیس کمیساریای عالی انتخابات در تونس و اختصاص سهیمه ویژه به بانوان در الجزایر از اموری است که پیش از این در عراق انجام گرفته و الگو گرفتن حکومت های عربی از تجربه سیاسی عراق جای خرسندی دارد.

وی نسبت به تشکیل حکومت در لیبی ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدوارم دوستانمان در لیبی بتوانند دولتی که بتواند ارتش، پلیس و دستگاه های امنیتی و سایر سازمان های دولتی را متحد سازد را به سرعت تشکیل دهند و به سوی امنیت و خدمت رسانی به ملت گام بردارند./980/ب902/گ
ارسال نظرات