۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۱۱۴۳۶۲
با وجود مخالفت های آمریکا صورت گرفت؛

عضویت دائم فلسطین در یونسکو

خبرگزاری رسا ـ باوجود مخالفت شدید آمریکا، فلسطین موافقت مورد نیاز برای عضویت دائم در سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی یونسکو را دریافت کرد.
يونسکو
به گزارش خبرگزاری رسا کمیته اجرایی یونسکو در جلسه اخیر خود درخواست فلسطین برای عضویت دائم در این سازمان را به رای گذاشت که این تصمیم مورد حمایت 40 کشور و مخالفت چهار کشور عضو، آمریکا، آلمان، رومانی و لیتوانی قرار گرفت.

ریاد منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل با ابراز خرسندی از این تصمیم گفت: یونسکو محلی است که ما می توانیم جایگاه به حق خود را در میان سایر کشورها به عنوان عضو دائم به دست آوریم.

وی افزود: عضویت فلسطین، در سازمان یونسکو باعث می شود مقامات فلسطینی از اماکن تاریخی خود در چارچوب این سازمان فرهنگی حفاظت کنند.

گفتنی است، رژیم اشغالگر قدس، در سالهای اخیراقدام به تخریب آثار تاریخی و باستانی اسلامی کرده است و هم اکنون در زیر مسجد الاقصی در حال حفر تونلی است که کارشناسان نست به تخریب این مسجد هشدار داده اند.

در این میان برخی کارشناسان این رای مثبت را ایجاد زمینه ای برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی در کنار کشور مستقل صهیونیستی و در جهت اهداف بلند مدت رژیم اشغالگر قدس در منطقه خاورمیانه ارزیابی می کنند./982/ب903/گ
ارسال نظرات