۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۱۱۴۴۷۲
خطیب جمعه نجف:

جنبش جهانی حوزه های علمیه زمینه ساز تاسیس دولت بزرگ اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف، جنبش جهانی حوزه های علمیه را زمینه ساز تاسیس دولت بزرگ اسلامی در جهان عنوان کرد.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف ديدار خطيب جمعه نجف با ائمه جمعه استان بصره
به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از خطبای جمعه و جماعت شهرهای مختلف استان بصره، روز گذشته با حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در دفتر وی دیدار کردند.

حجت الاسلام قبانچی جنبش جهانی حوزه های علمیه را مقدمه ای برای ظهور توصیف کرد و گفت: جنبش حوزه های علمیه در آینده از استان های مختلف آغاز خواهد شد تا برای فراهم ساختن دولت بزرگ اسلام در سراسر جهان گسترش یابد.

وی افزود: طلاب حوزه های علمیه عراق امروزه با آزادی کامل به تبلیغ علوم دینی در جهان می پردازند و با سفرهای تبلیغی که انجام می دهند می توانند علوم اهل بیت (ع) را منتشر کنند.

سید صدرالدین قبانچی با اشاره به فشارهای نظام دیکتاتوری صدام بر حوزه های علمیه تصریح کرد: علما و طلاب حوزه های علمیه عراق به دلیل جو خفقانی که نظام سابق علیه آنان ایجاد کرده بود قادر به فعالیت نبودند، ولی هم اکنون باید به شدت تلاش کنند تا ضعف هایی که در جامعه ایجاد شده بود جبران شود.

خطیب جمعه نجف بر لزوم ارتباط ائمه جماعت با یکدیگر تاکید کرد و اظهار داشت: ائمه جماعت باید همواره با یکدیگر ارتباط داشته باشند و حتی می توانند هیئت های ویژه ای را بدین منظور تاسیس کنند تا تجربه های خود را به یکدیگر منتقل سازند.

وی تاسیس حوزه های علمیه در استان های مختلف عراق را خواستار شد و خاطر نشان ساخت: ائمه جمعه و جماعت باید بکوشند تا حوزه های علمیه بیشتری را در استان های مختلف تاسیس و با جذب و پرورش طلاب علوم دینی به نشر اندیشه های اهل بیت (ع) کمک کنند./980/ب902/گ
ارسال نظرات