۲۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۱۱۴۸۱۳
رهبر شیعیان بحرین:

ریشه مقاومت اسلامی با جاری شدن خون شهدا عمیق تر می شود

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه شهر دراز بحرین، قیام ملت های اسلامی را برگرفته از نهضت امام حسین (ع) توصیف کرد.
شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دراز که در مسجد امام صادق (ع) برگزار شد با اشاره به ظلم هایی که علما علیه دین و مذهب روا می دارند گفت: فردی که خود را به دین و مذهبی منتسب بداند و به مردم ستم کند در حقیقت به دین ظلم کرده و چهره آن را مخدوش ساخته است و اگر این توهین به دین از سوی علمای دین انجام گیرد باید آن را بزرگ ترین ظلم به دین و مذهب قلمداد کرد.

وی افزود: بزرگ ترین دشمنی علیه دین و مذهب آنست که عالمی به بندگان خدا ظلم کند یا ظالمان را در ظلمی که مردم می شود یاری سازد.

آیت الله عیسی قاسم صدور فتوای حرمت راهپیمایی و تجمع های سیاسی از سوی برخی از علما را به شدت محکوم کرد و اظهار داشت: علمای بسیاری هستند که فتوای حرمت راهپیمایی، تجمع و تحصن های مسالمت آمیز علیه سیاست های ظلم که در پی حقوق و اصلاحات هستند را صادر می کنند. امثال این علما که در همه کشورهای اسلامی حضور دارند مورد اعتماد حکام هستند و دیکتاتورها بوسیله فتواهای تحریم و تکفیر آنان به ادامه قدرت می پردازند.

رهبر شیعیان بحرین تاکید کرد: این امور از بزرگ ترین خطراتی است که ارزش دین را پایین آورده، پاکی آن را مخدوس ساخته و جامعه را در آستانه فروپاشی قرار می دهد.

وی قیام ملت های اسلامی را برگرفته از نهضت امام حسین (ع) عنوان کرد و ادامه داد: برخی از حکومت ها تنها در پی این هستند که ملت های خود را از نظر مادی و معنوی و اراده انسانی جهت آزادی به سوی مرگ بفرستند و همواره در ذلت و خواری و فقر و جهل قرار داشته باشند. این حکومت ها بر اساس ارتش، سازمان های اطلاعاتی، زندان، تسلیحات نظامی، رسانه های وابسته، شبکه های ماهواره ای دولتی، ثروت های هنگفت و مزدوارنی که حاضرند هر کاری انجام دهند استوار هستند.

شیخ عیسی قاسم تصریح کرد: صبر بسیاری از ملت هایی که تحت الشعاع این حکومت ها زندگی می کنند بسر آمده است و با شکستن سد بزرگ ترس و هراس و فداکاری در راه آزادی و کرامت به سوی مبارزه با ظلم و فساد بپا خواسته اند. این ملت ها از شعار «مرگ برتر از ذلت و خواری» که امام حسین (ع) سر داد استفاده کرده و در برابر دیکتاتوری و استبداد ایستاده اند.

خطیب جمعه شهر دراز بیان داشت: شعار «هیهات منا الذله» اباعبدالله (ع) کاملا در انقلاب های عربی و اسلامی روشن و آشکار است و این شعار که از اولین روز اسلام سر داده شد هم اکنون بر زبان همه مسلمانان جاری است و تا روز قیامت نیز ادامه خواهد یافت.

وی با تاکید بر عدم ذلت و خواری مومنان در دین مبین اسلام گفت: این ملت ها با سلاح ایمان به کرامت و ارزش های انسانی قیام کرده اند، خداوند متعال بر این امر تاکید دارد که مومنان نباید خود را خوار و ذلیل بشمارند و اراده خود را در برابر بندگان از دست داده و به بندگی غیر خدا تن دهند. مسلمانان باید با جان خود را در راه پروردگار تقدیم سازند و از هیچ فداکاری در این راه دریغ نورزند.

آیت الله عیسی قاسم شهادت را عامل گسترش اعتراضات مردمی توصیف کرد و افزود: ریشه های مقاومت در جهان عرب و اسلام با شهادت و ریخته شدن خون مردم در راه خداوند عمیق تر شده است. این فرهنگ که عشق به آزادی، کرامت، رد بندگی غیر خداوند و ارزش مرگ در راه پروردگار است در حال انتقال به نسل های آینده است.

رهبر شیعیان بحرین از کشتار ملت ها و سرقت دارایی های از سوی دیکتاتورها به شدت انتقاد کرد و خاطر نشان ساخت: اگر استبداد و طاغوت حکومت ها نبود و همواره در صدد قلع و قمع ملت ها، سرقت ثروت ها و دشمنی با امت و پیشرفت آن نبود، شاهد اتحاد ملت ها با حکومت ها می شدیم تا امت در برابر چالش ها در امان بوده و مبانی برادری انسانی را در سراسر جهان گسترش می دادند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، نسبت به وضعیت دبیرکل جنبش حق ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: وضعیت جسمانی شیخ حسن المشیمع که همواره در حال جهاد و دفاع از حقوق و عزت و کرامت ملت بحرین است به شدت نگران کننده بوده و مسوولیت این اقدام بر عهده دولت است و تنها متهمی که در این زمینه شناخته می شود رژیم است که به آزار و اذیت شهروندان پرداخته و حتی نسبت به درمان و غذای زندانیان بی تفاوت است.

شیخ عیسی قاسم ادامه داد: شیخ حسن المشیمع به درمان و مراقبت های ویژه احتیاج دارد و هرگونه اهمال نسبت به مداوای وی سبب وخیم تر شدن حالش خواهد شد. ادامه حضور این مجاهد در زندان، مسوولیت دولت را بیش از گذشته خواهد کرد./980/ب901/گ
ارسال نظرات