۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۱۱۵۱۳۲

گسترش تظاهرات در پایتخت کشورهای اروپایی/ مردم: نظام سرمایه‌داری نمی خواهیم

خبرگزاری رسا ـ اعتراضات مردمی در سه روز پیاپی در حال گسترش در شهرهای اروپایی است و معترضین نسبت به نظام سرمایه داری شعار می دهند.
جنبش اروپايي
به گزارش خبرگزاری رسا، از سه روز گذشته، پایتخت اکثر کشورهای اروپایی شاهد تظاهرات و اعتراض‌های مردمی است که برخی از این اعتراضات به خشونت کشیده شده است.

در شهرهای لندن، رم، برلین، فرانکفورت، مادرید، آمستردام و دیگر پایتخت های کشورهای اروپایی، صدها نفر به تبعیت از جنبش وال‌استریت تظاهرات کردند و با برپایی چادر در خیابان‌ها مستقر شدند.

معترضین می گویند تا رسیدن به خواسته هایشان و ایجاد تغییر در وضعیت موجود به اعتراضات خود علیه نظام سرمایه‌داران ادامه خواهند داد.

گزارش ها از شهر نیویورک حاکی از آن است، صدها نفر از معترضان همچنان در پارک زاکوتی در نزدیکی وال‌استریت مستقر هستند و دومین ماه اعتراضات خود را با وجود خشونت‌های پلیس نیویورک آغاز کرده‌اند.

پلیس ده‌ها نفر از معترضان نیویورکی و 175 نفر از مردم شیکاگو را روز شنبه گذشته دستگیر کرده است.

در رم نیز پلیس این کشور، با هجوم به مردم 135 نفر را زخمی کرد.

گفتنی است، دولت آمریکا با بیکاری بیش از 9 درصد، بیش از حدود 14 هزار میلیارد دلار برای نجات بانکها و موسسات مالی آمریکا و اروپا کمک کرده که این اقدام دولت اوباما موجب خشم بسیاری از مردم این کشور شده است.

طبق آخرین گزارش ها، بیش از 15 درصد آلمان ها در معرض فقر بوده و یا در فقر به سر می برند و وضعیت دیگر کشورهای اروپایی نیز مناسب نبوده و آمار بیکاری و فقر رو به افزایش است./982/ب902/گ
ارسال نظرات