۱۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۱۱۶۳۶۷
حکیم:

فساد اداری جزئی از تروریسم است

خبرگزاری رسا ـ رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، فساد مالی و اداری را جزئی از تروریسم عنوان کرد.
سيد عمار حکيم
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در خطبه های نماز عید سعید قربان که در دفتر وی در بغداد برگزار شد از اجرای نظام فدرالی در این کشور منطبق با قانون اساسی حمایت کرد و گفت: نظام فدرالیسم حق مشروعی است که در قانون اساسی آمده است، اما باید منطبق با قانون اساسی و با مقدمات صحیح انجام گیرد و اجرای آن بدون درنظر گرفتن شرایط لازم نادرست است.

وی با اشاره به خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی در پایان سال جاری میلادی افزود: خروج نیروهای آمریکایی باید به عاملی بزرگ برای بازسازی عراق و امنیت کشور باشد، نیروهای عراقی قادر به حفظ امنیت کشور خود هستند و این کشور تمایل فراوانی جهت گسترش ارتباطات با کشورهای همجوار دارد.

حجت الاسلام حکیم تصریح کرد: همکاری گروه های سیاسی برای حفظ امنیت کشور در این شرایط حساس از مهم ترین عوامل وحدت و مشارکت ملی گسترده گروه ها به شمار می آید و باید همه در کنار هم قرار گیرند و دستگاه های امنیتی را از لوث عناصر فاسد پاک سازی کنند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق ادامه حضور افراد فاسد در دستگاه های امنیتی را خطر بزرگی برای کشور عنوان کرد و اظهار داشت: برخی از افرادی که به شدت با نظام سیاسی نوین دشمن هستند در دستگاه های امنیتی حضور دارند و عملکرد این دستگاه ها را تحت تاثیر قرار داده اند. تا هنگامی که دستگاه های امنیتی یکپارچه نشده و همه افراد تحت فرمان یک جناح عمل نکنند نمی توان نسبت به بهبود وضع امنیتی کشور امیدوار بود.

وی از عدم وجود عدالت در اجتماعی در عراق انتقاد کرد و ادامه داد: عدالت اجتماعی یکی از مواردی است که در عراق به خوبی اجرا نمی شود و محافظت از نظام دموکراسی به عدالت اجتماعی نیاز دارد. وضعیت خدماتی کشور نیز مطلوب نیست و دولت باید با کاهش از قوانین و ضابطه ها به بهبود و تسریع در خدمت رسانی به مردم کمک کند.

سید عمار حکیم فساد اداری را جزئی از تروریسم عنوان کرد و بیان داشت: فساد اداری و مالی در کشور به جزئی از تروریسم مبدل شده و در اغلب سازمان ها و ادارات مشاهده می شود. همگان باید دست به دست هم داده و این پدیده را که تروریسم اکبر به شمار می آید ریشه کن کنند.

رئیس مجلس اعلی در بخش دیگری از سخنان خود به آخرین تحولات کشورهای عربی اشاره کرد و گفت: قیام ملت های عربی سرآغاز مرحله جدید در زندگی این ملت هاست و ریشه های طاغوت را به لرزه درآورد، بنابراین جامعه عربی به شیوه های جدید اطلاع رسانی نیازمند است که با بیداری و هوشیار در کشورهای عربی مطابق باشد.

وی در پایان خطبه های خود خطاب به پیروان جریان شهید محراب (وابسته به مجلس اعلا) تاکید کرد: برای بازسازی جامعه و امت ابتدا باید خودتان را اصلاح کنید و به سوی خدمت گزاری بزرگ و تحقق آینده ای برجسته برای کشور گام بردارند./980/ب901/گ
ارسال نظرات