۱۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۱۱۶۵۵۵
سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی اتحادیه عرب خواستار شد؛

تأسیس دفتر دائمی یونسکو در قدس شریف

خبرگزاری رسا ـ سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی اتحادیه عرب (آلسکو) از سازمان یونسکو در خواست کرد، دفتری دائمی در قدس شریف تأسیس کند.
شهر قديمي در فلسطين
به گزارش خبرگزاری رسا، محمد العزیز بن عاشور، مدیرکل سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی اتحادیه عرب(السکو) گفت: از سازمان یونسکو درخواست شده است تا با هدف مبارزه با اقدامات نژاد پرستانه رژیم صهیونیستی و جلوگیری از مصادره و تخریب آثار اسلامی در قدس شریف، دفتری در این شهر تأسیس کند.

وی افزود: عضویت فلسطین در یونسکو، موفقیتی بزرگ و تاریخی برای مردم این کشور است و این حضور می‌تواند مانعی برای جنایات رژیم اسرائیل باشد که مصادره میراث فرهنگی و اسلامی قدس شریف را در دستور کار خود قرار داده است.

گفتنی است، در رای‌گیری نشست اخیر نهاد فرهنگی و آموزشی سازمان ملل متحد، بیش از دو سوم 193عضو سازمان ملل، به پذیرش فلسطین رای ‌دادند.

مدیرکل آلسکو می افزاید: عضویت کامل فلسطین در یونسکو، راه را برای عضویت این کشور در سازمان ملل هموار کرده است. از این پس فلسطین می‌تواند بر آثار باستانی و میراث فرهنگی و اسلامی خود نظارت داشته باشد و آن‌ها را از خطر تخریب و مصادره توسط رژیم اشغالگر قدس حفظ کند./982/ب902/گ
ارسال نظرات