۲۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۱۱۶۸۷۴
با حضور صدها هزار عاشق ولایت؛

جشن عید غدیر با شکوه تمام در نجف اشرف برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ صدها هزار تن از مسلمانان، عید سعید غدیر را در حرم امیرمومنان علی (ع) جشن گرفتند.
حرم امام علي (ع)
به گزارش خبرگزاری رسا، صدها هزار تن از عاشقان و پیروان خاندان عصمت و طهارت، امروز با حضور در حرم مطهر امیرمومنان علی (ع)، عید بزرگ غدیر خم را جشن گرفتند.

جمعیت حاضر در شهر نجف اشرف به اندازه ای است که خیابان های منتهی به بارگاه ملکوتی حضرت امام علی (ع) مملو از جمعیت عاشقانی است که از شهرهای مختلف عراق و سایر کشورهای اسلامی برای ادای زیارت در این روز بزرگ به این شهر آمده اند.

نمادهای جشن و سرور در این شهر مقدس به خوبی دیده می شود و دوستداران امیر مومنان (ع) با سر دادن شعار، قرائت اشعاری در وصف ولایت و پخش شرینی می پردازند.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی هیئت گردشگری عراق، بیش از ده ها هزار زائر از کشورهای مختلف برای حضور در مراسم جشن عید غدیر به این کشور سفر کرده و هم اکنون در نجف اشرف بسر می برند.

استانداری و پلیس نجف نیز پیش از این اعلام کرده بودند که همه تدابیر برای برگزاری باشکوه جشن عید غدیر در این شهر برقرار شده و زائران می توانند به راحتی و بدون مشکلی به زیارت بپردازند.

مقداد الموسوی، رئیس اطلاع رسانی پلیس استان نجف در این باره گفت: تدابر امنیتی ویژه ای را برای عید غدیر در استان نجف برقرار شده و از عناصر و دستگاه های پیشرفته برای جلوگیری از بروز ناامنی در این روز فرخنده استفاده می شود.

گفتنی است امروز در اغلب استان های جنوبی و مرکزی، تعطیل رسمی اعلام شده است./980/ب902/گ
ارسال نظرات