۰۳ آذر ۱۳۹۰ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۱۱۷۵۶۲
خطیب جمعه نجف:

جوامع عربی باید با فرهنگ اهل بیت آشنا شوند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف بر لزوم آشنا شدن جوامع عربی با فرهنگ اهل بیت (ع) تاکید کرد.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در بیستمین همایش مبلغان خانم و آقا که در نجف برگزار شد بر لزوم حضور جوانان در حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت: ما تا 5 سال آینده به بیش از 5 هزار عالم دینی در عراق نیازمندیم تا شکاف هایی که به دلیل سیاست های نظام دیکتاتوری سابق علیه حوزه های علمیه تحمیل کرده بود جبران شود.

وی افزود: پس از اینکه شکاف موجود در عراق برطرف شد و علما بتوانند وظیفه خود را در داخل کشور به خوبی انجام دهند، نوبت به رساندن فرهنگ و پیام اهل بیت (ع) به جهان عرب است تا جوامع عربی با این فرهنگ به خوبی آشنا شوند.

حجت الاسلام قبانچی با اشاره به انتشار کتابی در مورد شیعیان در فرانسه تصریح کرد: یکی از نویسندگان فرانسوی که در زمینه استراتژیک تخصص دارد کتابی را به در مورد شیعیان به نگارش درآورده است و طی آن به تمسک شدید شیعیان و بهره برداری پیروان اهل بیت (ع) از واقعه به شهادت رسیدن امام حسین (ع) پرداخته و پایبندی شیعیان به واقعه عاشورا را پس از گذشتن قرن ها از این حادثه عجیب توصیف کرده است.

خطیب جمعه نجف اظهار داشت: یکی از نکات جالبی که در این کتاب مطرح شده اینست که نویسنده این کتاب، قدرت شیعیان را مرتبط به اخلاص آنان به مساله امام حسین (ع) عنوان کرده و اذعان دارد که شیعیان به دلیل وابستگی و اخلاصی که به اباعبدالله (ع) و واقعه عاشورا دارند از قدرت زیادی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: نویسنده این کتاب که فردی فرانسوی است تاکید می کند که شیعیان هیچ گاه ضعیف نخواهند شد و با وجود ظلم و ستم های فراوانی که در قرن های گذشته خصوصا در عراق و بحرین متحمل شده اند از پا درنیامده و در برابر دیگران سر تعظیم فرود نمی آورند./980/ب902/گ
ارسال نظرات