۱۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۱۱۸۴۰۵
استاد الازهر مصر:

مزدوران آمریکا در حال ضربه زدن به وحدت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد الازهر مصر تاکید کرد که مزدوران آمریکایی در منطقه در حال ضربه زدن به وحدت اسلامی هستند.
شيخ علوي امين استاد الازهر مصر
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ علوی امین از علما و استاد الازهر مصر در مصاحبه با شبکه خبری العالم نسبت به گسترش فتنه های مذهبی در جوامع اسلامی هشدار داد و گفت: دست های شیطانی در میان امت اسلامی هستند که دستورات خود را از کاخ سفید آمریکا می گیرند درصددند تا به انقلابیون اسلامی ضربه وارد ساخته و از قدرت آنان بکاهند.

وی افزود: این افراد و گروه ها مزدور آمریکا هستند و با گسترش فتنه های مذهبی می خواهند از قدرت مسلمانان انقلابی بکاهند و به مصالح خود دست یابند.

شیخ علوی امین کشتار عزاداران حسینی را به شدت محکوم کرد و اظهار داشت: هرگاه مسلمانان با نام حسین (ع) گردهم می آیند از سوی فتنه انگیزان کشته می شوند تا فتنه مذهبی میان مسلمانان که خون آنان حرمت دارد را ترویج دهند.

استاد الازهر مصر تصریح کرد: ما در زمانه ای قرار گرفتیم که کشورها با خون اهل بیت (ع) و یاران آنان ساخته می شود و به شهادت رساندن زائران امام حسین (ع) سودی نخواهد داشت.

وی دخالت بیگانگان برای ایجاد شکاف میان ملت مصر را بی فایده خواند و ادامه داد: بیگانگان به شدت تلاش می کنند تا اهداف انقلاب ملت مصر را منحرف سازند، ولی مردم مصر با وجود همه برنامه هایی فتنه انگیزانه برای ایجاد نزاع میان مسلمانان و مسیحیان و ملت و ارتش انجام می گیرد، متحد بوده و با حضور در انتخابات همه این توطئه ها را ناکام گذاشتند.

امین توطئه دشمنان علیه انقلاب مصر را پایان نیافتنی دانست و تاکید کرد: اقدامات دشمنان جهت ضربه زدن به انقلاب مصر و قدرت های اسلامی متوقف نخواهد شد و همگان باید در برابر این توطئه ها که برای ضربه زدن به جایگاه اسلامی مصر انجام می شود ایستادگی کنند.

این عالم سنی مصری انقلاب مصر را برگرفته از نهضت حسینی عنوان کرد و بیان داشت: انقلاب ملت مصر با اهداف نهضت امام حسین (ع) که مبارزه با میراث گرایی، فساد و دفاع از دین بود اشتراک دارد و مصری های آمادگی کاملی برای حمایت از اهداف انقلاب خود دارند.

وی با اشاره به مخالفت آمریکا با برپایی دولت اسلامی در مصر خاطر نشان ساخت: کاخ سفید و هم پیمانان آن با برپایی دولت اسلامی در مصر مخالف هستند و این امر در غزه نیز به خوبی مشاهده می شود، همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی مورد هدف آمریکا قرار گرفته اند./980/ب902/گ
ارسال نظرات