۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۱۱۸۸۵۰
یکی از مراجع کربلا:

علما پرچمدار مبازه با مفسدان هستند

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید کربلا تاکید کرد که علما پرچمدار مبارزه با مفسدان هستند.
آيت الله مدرسي
به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی از مراجع تقلید کربلا، امروز در جلسه هفتگی که با حضور جمع کثیری از طلاب علوم دینی در دفتر وی برگزار شد امام حسین (ع) را موسس جریان اصلاحی گسترده در جهان توصیف کرد و گفت: جریان اصلاحی که اباعبدالله (ع) برای امت بوجود آورد از بزرگ ترین دست آوردهای نهضت این امام بود که از روز عاشورا بوجود آمد، تا امروز ادامه یافته و تا ابد جاویدان خواهد ماند.

وی افزود: علما از راه، شهادت و نهضت امام حسین (ع) پایگاهی برای جریان اصلاحی اتخاذ کردند، این جریان از حماسه، گریه و شعائر حسینی نشات گرفته و سال به سال بر قدرت و عظمت آن افزوده می شود. عاشورا میراث گران بهایی برای ما به یادگار گذاشته که در دو کلمه نه به یزید که هم اکنون نه به همه دیکتاتورهاست و بله به حسین و پرچمداران نهضت حسینی خلاصه می شود.

آیت الله مدرسی علما را پرچمدار نهضت حسینی توصیف کرد و اظهار داشت: علما از اهل بیت (ع) و ادامه دهنده راه اباعبدالله (ع) هستند و با وجود اینکه می دانستند که این پرچم بر خلاف سایر پرچم ها سراسر خون است، اما این پرچم را برافراشته اند و تا ابد برافراشته خواهند ماند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: راه حسینی عامل اصلی قدرت و استقلال علماست، علما پیروان امام حسین (ع) هستند و هیچ ترس و واهمه ای برای ادامه دادن این راه ندارند.

وی علمای عراق را ناظر بر فعالیت های سیاسی کشور عنوان کرد و ادامه داد: مراجع تلقید عراق وارد سیاست نشده اند و تنها بر اساس مصالح عمومی کشور به نظات بر فعالیت سیاسی می پردازند و بر همین اساس بود که وارد صحنه شده و از مردم خواستند تا در انتخابات به صورت گسترده شرکت کنند.

سید محمد تقی مدرسی بیان داشت: مراجع تقلید و علما هنگامی که فساد اداری، اقتصادی و اخلاقی را مشاهده کنند با تمام قدرت در برابر آن می ایستند و فریاد برمی آورند، زیرا آنها مصالح شخصی و سیاسی ندارند که نسبت به آنها واهمه داشته باشند و هیچ دلیلی برای سکوت در برابر فساد ندارند.

این مرجع تقلید عراقی در ادامه سخنان خود گفت: همگان می دانند اگر به فساد بپردازند و به انحراف و گمراهی کشیده شوند با برافراشته شدن پرچم حسین (ع) از سوی علما مواجه خواهند شد، هر حاکم از حکام امت که گمان کند از قدرت و مصونیت برخوردار است به شدت اشتباه می کند، زیرا حق همیشه قدرتمند است و هیچ فردی توانایی ایستادگی در برابر آن را ندارد.

وی نسبت به گسترش فساد در عراق هشدار داد و افزود: ما نمی خواهیم فساد سیاسی و اداری و اقتصادی در همه کشور گسترده شود، رایحه فساد بغداد را فراگیرد و عراق به عنوان یکی از فاسدترین کشورهای جهان معرفی شود، امام حسین (ع) به ما می آموزد که فردی که دین خود را در برابر مصالح دنیوی به حراج بگذارد با سرنوشتی شوم مواجه خواهد شد./980/ب902/گ
ارسال نظرات