۰۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۱۱۹۵۲۰
خطیب جمعه نجف:

براندازی نظام سیاسی عراق غیرممکن است/ عراقی ها با قدرت اشغالگران را اخراج کردند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف براندازی نظام سیاسی نوین عراق را امری غیرممکن توصیف کرد.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد انفجارهای تروریستی روز گذشته بغداد را به شدت محکوم کرد و گفت: انفجارهای جنایتکارانه روز گذشته در بغداد که صدها شهید و مجروح در پی داشت را به شدت محکوم می کنم و مراتب همدردی و تسلیت خود را به خانواده های شهدا اعلام می دارم و از خداوند متعال می خواهم که شهدا را قرین رحمت خود قرار داده و به خانواده های آنان صبر و پاداش دهد.

وی با اشاره بحرانی تر شدن اوضاع در پی صدور حکم بازداشت معاون رئیس جمهور عراق افزود: مخالفان نظام کنونی عراق با استفاده از خشونت و کشتار مردم بی گناه درصدد ملتهب کردن اوضاع کشور هستند، کسانی که به کشتار مردم می پردازند و خون بی گناهان را جاری می سازند از خدا نمی ترسند و خیر و صلاح مردم را نمی خواهند.

حجت الاسلام قبانچی تصریح کرد: براندازی نظام بوسیله قتل و خشونت نشان دهنده اخلاق منحصر به فرد این افراد است که از روزهای اولیه برپایی نظام کاملا نمایان بود، کینه این جنایتکاران به عراق کاملا روشن است و می خواهند کشور را از پیشرفت و آبادانی بازدارند.

خطیب جمعه نجف براندازی نظام سیاسی عراق را غیرممکن عنوان کرد و اظهار داشت: بحران سیاسی هم اکنون به عملیات تروریستی مبدل شده و می خواهند به هر شیوه ممکن نظام کنونی را سرنگون سازند، اما تلاش های آنان بی نتیجه بوده و به قدرتمندتر شدن اراده مردم و اراده دولت منجر خواهد شد.

استاد حوزه علمیه نجف حزب بعث را نماد تروریسم خواند و تاکید کرد: عراق پذیرای چنین گروه های سیاسی تروریستی که تروریسم و قتل را در دل خود می پرورانند نخواهد بود، دشمنان عراق می خواهند بغداد و کل کشور را آتش بزنند، اما آنچه روز گذشته رخ داد سبب آشنایی کامل مردم با این افراد شد و می دانند آرای خود را در آینده به سود چه کسانی به صندوق بیاندازند.

وی از ادعای برخی گروه ها مبنی بر لزوم دخالت بیگانگان در امور داخلی عراق به شدت انتقاد کرد و ادامه داد: ما نه خواستار باقی ماندن و بازگشت اشغالگران هستیم و نه اعتقاد داریم که بیگانگان می توانند بحران در عراق را حل و فصل کنند، این بحران کاملا داخلی است و مسوولان در دولت توانایی پایان دادن به آن را دارند.

سید صدرالدین قبانچی خروج بیگانگان از عراق را اتفاقی بی نظیر دانست و گفت: عراقی ها با قدرت توانستند نیروهای اشغالگر را از کشور خارج سازند و این اتفاق برای اولین بار در تاریخ آمریکا می افتد و نیروهای این کشور به هر کشوری که وارد شدند دیگر خارج نشده اند.

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی کشور عراق را متعلق به ملت توصیف کرد و ادامه داد: عراق به بیگانگان تعلق ندارد، بلکه از آن ملت و دین مردم است. عراقی که امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) در آن حضور دارند و شیعیان و اهل سنت به یکدیگر عشق می ورزند نمی تواند جایگاهی برای اشغالگران باشد.

وی انفجارهای تروریستی را بی اهمیت خواند و تصریح کرد: اخراج اشغالگران از خاک عراق از اهمیت فراوانی برخوردار است و تاثیر تروریسمی که از خارج و داخل عراق از سوی کینه ورزان و بازماندگان نظام سابق انجام می گیرد، اهمیت چندانی ندارد.

خطیب جمعه نجف بر لزوم آرام سازی اوضاع سیاسی تاکید کرد و افزود: گروه های سیاسی باید اوضاع کشور از نزاع و دیگری دست بردارند و با حفظ آرامش به ریشه کن ساختن تروریسم از کشور اقدام کنند.

استاد حوزه علمیه نجف درباره صدور حکم بازداشت معاون رئیس جمهور عراق گفت: این پرونده باید در دادگاه جریان پیدا کند و از دستگاه قضا می خواهم نسبت به این پرونده دقت فراوانی داشته باشد و تحت تاثیر فشارها قرار نگیرد.

گفتنی است در 18 انفجار تروریستی که روز گذشته در مناطق غالبا شیعه نشین بغداد رخ داد 68 تن شهید و بیش از 197 تن دیگر زخمی شدند.

کارشناسان اعتقاد دارند هم زمانی این انفجارهای خونین با خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی و صدور حکم بازداشت طارق الهاشمی، معاون نخست وزیر عراق به اتهام دست داشتن در جنایت های تروریستی، پیامی آشکار از سوی مخالفان نظام سیاسی عراق برای ناامن جلوه دادن این کشور است./980/ب901/گ
ارسال نظرات