۰۶ دی ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۱۱۹۸۳۶
به دلیل حمله به مراسم عزای حسینی؛

شکایت شیعیان از وهابی ها به دادستان عمومی مصر ارسال شد

خبرگزاری رسا ـ شیعیان مصر از وهابی های این کشور به دلیل یورش به مراسم عزای حسینی شکایت کردند.
عزاداري شيعيان مصر در مسجد امام حسين(ع) قاهره
به گزارش خبرگزاری رسا، شیعیان مصر از وهابی های افراطی این کشور به یورش مراسم عزاداری عاشورا که از سوی شیعیان و دوستداران خاندان عصمت و طهارت در مسجد امام حسین (ع) قاهره برگزار شد به دادگاه شکایت کردند.

محمد الدرینی از رهبران شیعیان مصر، شکایتی که از سوی شیعیان علیه وهابی ها نوشته شده است را صبح امروز به عبدالمجید محمود، دادستان عمومی این کشور تحویل داد.

الدرینی در این شکایت همچنین، تشکیل کمیته های تحقیق برای برخورد نیروهای امنیتی با شیعیان و جلوگیری از برگزاری مراسم های مذهبی پیروان اهل بییت (ع) را خواستار شد.

وی با اشاره به اینکه به مواضع دوگانه مقامات مصری در برخورد با شعائر دینی، برگزاری مراسم های دینی توسط مسیحیان و ممنوعیت برگزاری مراسم مذهبی از سوی شیعیان را نشان دهنده تبعیض آشکار علیه پیروان تشیع در مصر عنوان کرد.

رئیس مجلس اعلای آل البیت مصر تاکید کرد که شیعیان تنها اجازه اقامه نماز و برگزاری جشن و عزای اهل بیت (ع) که تنها به شیعیان تعلق نداشته و مورد احترام همه مسلمانان است را خواستار هستند.

گفتنی است در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در عاشورای حسینی که از سوی شیعیان مصر برای اولین بار پس از سرنگونی نظام دیکتاتوری حسنی مبارک در مسجد امام حسین (ع) قاهره برگزار شد، جمعی از وهابی های افراطی به این مجلس حمله ور شده و با تاکید بر اینکه تشیع هیچ جایی در مصر ندارد، لغو مراسم عزاداری را خواستار شدند.

این عناصر تندرو که سخنان رهبران شیعه درباره مراسم عزاداری را قبول نداشتند، پرچم ها و پلاکاردهای عزاداری را پاره کرده و به زد و خورد با عزاداران پرداختند.

این غائله با دخالت نیروهای امنیتی به پایان رسید، اما برخی از رهبران شیعیان مصر نیز از سوی این نیروها بازداشت شده و پس از ثابت شدن بی گناهی از مرکز پلیس آزاد شدند./980/ب902/گ
ارسال نظرات