۱۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۱۲۰۵۶۶

علمای سنی عراق انفجار تروریستی علیه زائران حسینی را محکوم کردند

خبرگزاری رسا ـ مجمع علمای اهل سنت عراق، انفجارهای تروریستی روز گذشته علیه زائران حسینی را به شدت محکوم کردند.
به خاک و خون کشيدن زائران حسيني در ناصريه عراق به خاک و خون کشيدن زائران حسيني در ناصريه عراق به خاک و خون کشيدن زائران حسيني در ناصريه عراق به خاک و خون کشيدن زائران حسيني در ناصريه عراق به خاک و خون کشيدن زائران حسيني در ناصريه عراق به خاک و خون کشيدن زائران حسيني در ناصريه عراق به خاک و خون کشيدن زائران حسيني در ناصريه عراق
به گزارش خبرگزاری رسا، مجمع علمای اهل سنت عراق با صدور پیامی به شهادت رسیدن جمعی از زائران اربعین حسینی در شهرهای مختلف این کشور را به شدت محکوم کرد.

در این پیام آمده است: مجمع علمای عراق جنایت تکفیری طایفه ای در شهرهای صدر، کاظمین و بطحاء ناصریه که منجر به شهادت و زخمی شدن جمع کثیری از زائران شد را به شدت محکوم می کند. 2 روز پیش در بیانیه ای نسبت به تهدیدات صورت گرفته از سوی ابوعیاض، یکی از شیوخ سلفی تروریستی جنایت کار درباره کشتار عراقی های بیگناه هشدار داده بودیم.

مجمع علمای اهل سنت افزود: به خوبی می دانیم که این ضربان در این مکان و این زمان با هدف گسترش فتنه های مذهبی میان عراقی ها انجام می گیرد، اما همچنان نسبت به هوشیاری ملت و صلابت و وحدت ملی آنان ایمان کامل داریم.

علمای سنی عراق ضمن ابراز تاسف از ادامه جنایت های تروریستی در این کشور اظهار داشتند: ابوعیاض جنایت کار تهدید می کند و القاعده اجرا می سازد و متاسفانه برخی از جریان هایی که در دولت حضور دارند کاملا سکوت اختیار کرده و تنها به فکر مشکلات خود هستند.

علمای عراق القاعده را مسوول انفجارهای خونین روز گذشته خوانده و تصریح کردند: علمای عراق گروهک القاعده که دولت العراق الاسلامیه نام دارد را مسوول جنایت های روز گذشته می دانند و از رهبران دینی و سیاسی می خواهد تا صدای خود را برای مبارزه با این گروهک های خطرناک بلندتر کرده و با درهم آمیختن مسائل مختلف از این مشکلات فرار نکنند.

این مجمع، دستگاه های امنیتی را به دستگیری و مجازات عوامل و حامیان جنایت تروریستی علیه زائرین اباعبدالله الحسین (ع) دعوت کرد و بیان داشت: عراقی ها از امروز دیگر اجازه نمی دهند تا دشمنان با خون افراد بی گناه به رقص بپردازند، از دستگاه های امنیتی می خواهیم منابع و جریان های حامی تروریسم، حتی اگر از مسوولان و مقامات باشند را شناسایی کرده و آنان را به سزای اعمال خود برسانند، زیرا خون ملت عراق پاک تر و گران تر از هر چیز و پست و مقام است.

گفتنی است در حملات تروریستی که روز گذشته در شهرهای صدر، کاظمین و بطحاء در استان ذی قار علیه زائران شیعه ای که به صورت پیاده برای مشارکت در مراسم عزاداری اربعین حسینی در حال پیاده روی به سوی کربلا بودند، رخ داد 67 تن شهید و بیش از 138 تن دیگر زخمی شدند.

یک عامل انتحاری با بستن کمربند انفجاری، خود را در کاروان زائرانی که در حال توزیع غذا و خدمات به زائران در منطقه البطحاء واقع در استان ذی قار بود، منجر کرد که در پی آن 38 زائر به شهادت رسیده و 72 تن دیگر زخمی شدند.

انفجارهای دیگری نیز در شهرهای بغداد، شهرک صدر و کاظمین رخ داد که در پی آن جمعی از زائران حسینی به خاک و خون کشیده شدند./980/ب902/گ
ارسال نظرات