۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۱۲۰۶۰۵

آیت الله حکیم انفجارهای تروریستی علیه زائران حسینی را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف، انفجارهای تروریستی علیه زائران حسینی در شهرهای مختلف عراق را به شدت محکوم کرد.
آيت الله سيد محمد سعيد حکيم
به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید نجف اشرف در پیامی انفجارهای تروریستی روز پنجشنبه علیه زائران حسینی در شهرهای مختلف عراق را به شدت محکوم کرد.

در این پیام آمده است: تروریست ها و تکفیری ها همچنان پیروان و دوستداران اهل بیت (ع) را در عملیات جنایتکارانه مورد هدف قرار می دهند و در آخرین مورد نیز زائران اباعبدالله الحسین (ع) در منطقه بطحاء و مناطق دیگر را هدف قرار داده که به شهید و مجروح شدن بیش از 100 تن از زائران بی گناه مشتمل بر زنان و کودکان کهنسالان منجر شد.

آیت الله حکیم افزود: بدون شک این قربانی های بزرگ نمی تواند سدی در برابر مومنان باشد و به عنوان ذخیره ای برای آنان در روز قیامت کوچک ترین چیز نیز مورد حساب قرار می گیرد، منظور خواهد شد.

این مرجع تقلید بر لزوم پیگرد جنایتکاران تاکید کرد و اظهار داشت: ضمن محکومیت این جنایت از دستگاهای رسمی می خواهم تا به شدت نسبت بازداشت به عوامل و حامیان این جنایت تلاش کرده و مجازات این جنایت را علیه آنها اعمال کنند.

سید محمد سعید حکیم تصریح کرد: از مسوولان می خواهم تا در قبال فعالیت های تروریست ها هوشیار باشند و تدابیر امنیتی ویژه ای را برای حفظ جان شهروندان اتخاذ کنند.

حضرت آیت الله حکیم در بخش پایانی این پیام، بهشت جاویدان و محشور شدن با پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) را برای شهدا و شفای عاجل همه زخمی های این حادثه را از خداوند متعال خواستار شد.

گفتنی است در حملات تروریستی که پنجشنبه در شهرهای صدر، کاظمین و بطحاء در استان ذی قار علیه زائران شیعه ای که به صورت پیاده برای مشارکت در مراسم عزاداری اربعین حسینی در حال پیاده روی به سوی کربلا بودند، رخ داد 67 تن شهید و بیش از 138 تن دیگر زخمی شدند.

یک عامل انتحاری با بستن کمربند انفجاری، خود را در کاروان زائرانی که در حال توزیع غذا و خدمات به زائران در منطقه البطحاء واقع در استان ذی قار بود، منجر کرد که در پی آن 38 زائر به شهادت رسیده و 72 تن دیگر زخمی شدند.

انفجارهای دیگری نیز در شهرهای بغداد، شهرک صدر و کاظمین رخ داد که در پی آن جمعی از زائران حسینی به خاک و خون کشیده شدند./980/ب902/گ
ارسال نظرات