۲۱ دی ۱۳۹۰ - ۰۰:۵۱
کد خبر: ۱۲۰۹۲۶

خطیب جمعه کاظمین از توطئه بزرگ طایفه ای در عراق خبر داد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کاظمین از وجود توطئه بزرگ طایفه ای از سوی دشمنان در عراق خبر داد.
شيخ جلال الدين صغير خطيب جمعه کاظمين
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ جلال الدین صغیر، خطیب جمعه کاظمین در مصاحبه با خبرنگاران از وجود توطئه ای بزرگ برای گسترش فتنه های طایفه ای در عراق خبر داد.

وی با اشاره به جنایت تروریست ها علیه عزاداران اربعین حسینی گفت: هدف قرار دادن زائران اباعبدالله الحسین (ع) حادثه جدیدی نیست و آنها در سال های گذشته نیز این جنایت ها را تکرار کرده بودند. نیروهای صدام حسین به هلاکت رسیده نیز چنین جنایت های را انجام داده و زائران حسینی را با قتل و ظلم و شکنجه و ممنوعیت از برگزاری شعائری حسینی مواجه ساخته بودند.

حجت الاسلام صغیر افزود:عزاداران حسینی با وجود همه این تهدیدات به پیاده روی خود به سوی کربلای معلا ادامه می دهند و آمار آنان روزانه در حال افزایش است. مومنان از سراسر عراق با پای پیاده به سوی کربلا روانه شده اند و جان خود را با افتخار فدای دین اسلام و امام حسین (ع) می کنند و در برابر تروریسم و شیوه های مختلف ظلم، زانو نخواهند زد.

خطیب جمعه کاظمین نسبت به نقشه های فتنه انگیزانه دشمنان هشدار داد و تصریح کرد: توطئه بزرگی از سوی دشمنان برای گسترش فتنه های مذهبی و بازگرداندن عراق به نقطه اول تدارک دیده شده است و انفجارهای تروریستی روزهای گذشته نیز در چارچوب این نقشه رخ دادند.

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی ادامه داد: تروریست ها با این جنایت ها می خواهند خود را اثبات کنند، اما دستگاه های امنیتی را هدف قرار نمی دهند و به کشتار شهروندان بی دفاع می پردازند. این امر نشان می دهد که آنها خس و خاشاکی هستند که نمی توان وجودی برای آنان قائل شد.

وی نقشه دشمنان را بی فایده خواند و اظهار داشت: انفجار و کشتارها بر تعداد و اراده عزادران حسینی می افزاید و از این جان فشانی های آموختند که چگونه درد را به امید مبدل سازند.

شیخ صغیر دستگاه های امنیتی را به هوشیاری بیشتر فراخواند و تاکید کرد: از نیروهای امنیتی می خواهم که مسوولیت خود را در قبال حفظ جان شهروندان به خوبی انجام داده و اجازه ندهند تا تروریست ها به کشتار کودکان، زنان، جوانان و کهنسالان بپردازند.

گفتنی است در انفجارهای تروریستی که روز پنجشنبه علیه زائران حسینی در شهرهای بغداد، شهرک صدر، کاظمین و بطحاء ناصریه عراق رخ داد 68 زائر شهید و بیش از 138 تن دیگر زخمی شدند./980/ب902/گ
ارسال نظرات