۲۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۱۲۱۰۳۷

پیام یکی از مراجع تقلید کربلا به مناسبت اربعین حسینی

خبرگزاری رسا ـ پیام یکی از مراجع تقلید کربلا به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی منتشر شد.
آيت الله مدرسي
به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی از مراجع تقلید کربلا به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است: ای عاشقان اهل بیت؛ اربعین حسینی بار دیگر فرارسید تا عهد و پیمان مجددی با امام مظلوم (ع) داشته باشید و به یاری مظلومان برخواسته و در برابر ظالمان بایستید. با دل هایی آکنده از عشق به خداوند و اولیای الهی ندای یا لثارات الحسین را سر می دهید تا بگویید اگر در عاشورا نبودیم تا اباعبدالله (ع) را یاری کنیم، هم اکنون آماده هستیم که جان خود و فرزندان و خانوده خود را در راه دین خدا فدا کنیم.

حضرت آیت الله مدرسی افزود: قیام حسین شهید (ع) در راه خدا و حق و ادامه راه انبیا بود، نشانه های قیام پیامبران به صورت تفصیلی در قرآن آمده است و قیام امام حسین (ع) نیز کاملا با قیام پیامبران مطابق می کند. رسالت های الهی همگی راه های چگونگی رهایی از بند طاغوت و دیکتاتوری و تحول از طاعت شهوات به طاعت خداوند متعال را نشان می دهند و زائران اباعبدالله (ع) نیز هم اکنون از بند هوی و شهوات خارج شده و به سوی رحمت پروردگار رهسپار شده اند.

این مرجع تقلید زیارت عتبات عالیات را توفیقی الهی توصیف کرد و اظهار داشت: زائران حرم حسینی باید بدانند که توفیق الهی عظیمی شامل حال آنها شده است و امیدوارم با تمسک به اخلاق بتوانند لیاقت خود را برای این توفیق نشان دهند و به آرامشی که از زیارت بارگاه های مطهر نصیبشان می شود، استفاده کنند.

وی عزاداران حسینی را به مبارزه با شیطان دعوت کرد و ادامه داد: شیطان اگر وارد قلب فردی شود او را کاملا فاسد کرده و از پای در می آورد، بنابراین کسانی که زائر و عزدار حسینی هستند باید شیطان را خود دور ساخته و خداوند را در قلب جای دهند.

سید محمد تقی مدرسی جنایت های تروریستی علیه عزاداران حسینی را به شدت محکوم کرد و خاطر نشان ساخت: شیعیان در طول تاریخ با ظلم و ستم های مختلفی مواجه بودند و شهدای فراوانی را در این راه تقدیم کرده اند. رد بندگی غیر خداوند و تسلیم به محضر پروردگار از پیام هایی بود که امام حسین (ع) برایمان به یادگار گذاشت، بنابراین باید تسلیم مشیت پروردگار باشند و هیچ گاه در برابر حکام ظالم سر تعظیم فرود نیاورند.

این مرجع شهر کربلا تصریح کرد: ده ها هزار تن از مردم عراق که جمعی از مراجع و اندیشمندان نیز در میان آنان حضور داشتند، جان خود را در راه مبارزه با حکام ظالم تقدیم کردند تا روح آنان هم اکنون از کرامت های حسینی بهره مند شوند.

وی بر لزوم وحدت و یکپارچگی ملت عراق تاکید کرد و بیان داشت: هم اکنون فرصت تاریخی برای وحدت ملی فراهم شده است تا عراقی یکپارچه را بسازیم. مردم باید بدانند کسانی که در صدد تاسیس اقلیم در عراق هستند می خواهند شکاف را در کشور ایجاد کرده و راه های نفوذ بیگانگان در امور داخلی کشورمان را مهیا سازند.

در پایان این پیام آمده است: علما، خطبا، نویسندگان، فرهنگیان و همه مومنان وظیفه دارند تا شهروندان را نسبت به اهمیت تاسیس دولت بر اساس ایمان و علم آگاه کنند و متوجه این نکته باشند که از دست دادن این فرصت تاریخی به مثابه گسترش درد و رنج نسل های آینده خواهد بود./980/ی902/گ
ارسال نظرات