۲۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۱۲۱۰۶۰
رهبران و علمای اسلامی هند خواستار شدند؛

عدم صدور مجوز برای ورود سلمان رشدی به خاک هند

خبرگزاری رسا ـ رهبران و علمای مسلمان در هند از مقامات این کشور در خواست کردند تا مانع ورود سلمان رشدی به این کشور شوند.
سلمان رشدي
به گزارش خبرگزاری رسا، مولانا خالد رشید فرهنگی گفت: هند کشوری است که در آن احساسات تمامی جوامع مورد احترام قرار می گیرد، بنابراین چنین فردی که سابقه توهین به احساسات مسلمانان را دارد، نباید اجازه ورود به کشور را داشته باشد.

سلمان رشدی، قرار است برای حضور در جشنواره ادبی جایتاپور به دهلی نو در هندوستان سفر کند که با مخالفت رهبران مسلمانان در هند رو به رو شده است.

دولت هند اعلام کرده است: سلمان رشدی دارای مدارک لازم برای اثبات هندی بودن خود است و برای ورود به کشور زادگاهش نیازی به مجوز ندارد، بنابراین ورود رشدی به هند فاقد هرگونه منع قانونی است.

رهبران و علمای اسلامی هند، با انتشار بیانیه‌ای، سلمان رشدی را اهانت کننده نبی اکرم(ص)، قرآن کریم و میلیون‌ها مسلمان دانستند و بر ضرورت عدم صدور مجوز برای ورود وی به خاک هند و حضور در جشنواره ادبی جایتاپور در دهلی نو تأکیدکردند.

لازم به ذکر است، رشدی نویسنده هندی‌الاصل و مقیم بریتانیا است. وی در رمان موهن و ضداسلامی خود به نام آیات شیطانی که در سال 1988میلادی به چاپ رسید؛ به مقدسات مسلمانان و پیامبر گرامی اسلام (ص) توهین کرد که این مسئله سبب صدور فتوای حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر مهدورالدم بودن وی شد./982/ب902/گ
ارسال نظرات